een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 60013
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 60013

Hallo

Ik heb een vraag als ik bij mijn netwerklocaties terecht kom dan staad er bij mij een icoontje , Een thuis netwerk of klein bedrijfs netwerk instellen
op mijn computer draait windows xp home en die van me zus draait ook windows xp
maar mijn probleem is ik wou haar computer ook aansluiten bij het netwerk van me moeders pc en mijn pc ze deelt al wel internet maar ik kan haar niet laten beschikken over mappen zodat ze daar dingen in kan delen

dus mijn probleem is
hoe kan ik bij haar computer een aantal dingen instellen zodat zij ook die gedeelde mappen ziet

want ik zie het icoontje niet op haar computer waar staad , een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen

iemand een iedee ?
Alvast bedankt !

Wat voor besturingssysteem gebruikt je moeder dan? Ook Windows XP of iets anders?

Wat voor besturingssysteem gebruikt je moeder dan? Ook Windows XP of iets anders?

Mijn moeder windows xp home edition
en me zus windows xp professional , daar zal het wel zeker aanliggen dat je die opties niet kunt kiezen bij netwerklocaties ?

Dat zou heel goed kunnen. Normaal zou die optie onder 'properties' - 'sharing' moeten zitten op folder-niveau.

Open Windows verkenner, selecteer een map, rechts-klik op die map, kies eigenschappen en dan tabblad bestanden delen.

Open Windows verkenner, selecteer een map, rechts-klik op die map, kies eigenschappen en dan tabblad bestanden delen.

nee dat is juist het probleem zij kan geen mappen zien of delen omdat ze zogenaamd nog niet is aangemeld in die netwerkgroep maar ze kan wel internet gebruiken van ons netwerk

Mijn moeder windows xp home edition
en me zus windows xp professional , daar zal het wel zeker aanliggen dat je die opties niet kunt kiezen bij netwerklocaties ?

Ik heb Home en heb die wizard 'klein thuis of bedrijfsnetwerk' gewoon.. Of bedoelde je dat Pro 'm niet zou hebben?

Als je deze wizard per se wil proberen, klik Start -> Help en tik bij Zoeken in:

thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk

Dan krijg je ergens, bij mij punt 4, Stappen voor het Maken van een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk.

In deze helpfile staat een link, "wizard Netwerk instellen". Als je daarop klikt open je de wizard. Misschien werkt dit ook bij jou om de wizard te openen.

Is de groepsnaam bij je ma en zusje hetzelfde als de groepsnaam bij de anderen? Worden hun IPadressen wel toegelaten bij de firewalls van de andere pc's? Dit zijn dingen die je echt moet triplechecken.. Dat was bij mij namelijk twee uur lang het probleem terwijl ik zeker wist dat dat gewoon goed zat..

Ik heb Home en heb die wizard 'klein thuis of bedrijfsnetwerk' gewoon.. Of bedoelde je dat Pro 'm niet zou hebben?

Als je deze wizard per se wil proberen, klik Start -> Help en tik bij Zoeken in:

thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk

Dan krijg je ergens, bij mij punt 4, Stappen voor het Maken van een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk.

In deze helpfile staat een link, "wizard Netwerk instellen". Als je daarop klikt open je de wizard. Misschien werkt dit ook bij jou om de wizard te openen.

Is de groepsnaam bij je ma en zusje hetzelfde als de groepsnaam bij de anderen? Worden hun IPadressen wel toegelaten bij de firewalls van de andere pc's? Dit zijn dingen die je echt moet triplechecken.. Dat was bij mij namelijk twee uur lang het probleem terwijl ik zeker wist dat dat gewoon goed zat..

he ik keek net even op de computer van me zus en ik heb die stappen gevolgt maar als ik dat nu aanklik dat klein bedrijf netwerk instellen dan staat er : er is vastgesteld dat deze computer internet verbinding maakt met een domein ofzo dus ik hem niet een map geven via lannetwerk zover ik weet ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan