Visual Basic Probleem!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikkemans

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2006
Visual Basic Probleem!? macro koppelen op meerdere tekstballonnen

Beste mensen,

Ik ben officieel een mechanisch techneut, en probeer me nu zo'n beetje te verbreden naar de it-kant; maar bij zo diep graven in excel, word het behoorlijk nieuwe stof voor mij. :D Ik hoop dat ik hier ook enkele antwoorden op mijn vraag kan krijgen...

Ik heb onlangs voor mijn stageopdracht een betrekkelijk eenvoudige flowchart gemaakt die het productieproces weergeeft van een bepaald recept. (zie bijlage)
Nu ben ik wel zover dat ik een messagebox geinstalleerd krijg op een AutoVorm (tekstballon); in deze pop-ups komen de technische gegevens van het bewerkingsstation (bijvoorbeeld de inhoud van de tank of capaciteit van een molen.)

Maar, en nu komt het, ik wil daarnaast ook twee willekeurige AutoVormen kunnen selecteren (bijvoorbeeld met de ctrl-knop), en van daaruit een popup verkrijgen die mij de looptijden en/of wachttijden tussen deze twee Autovormen weergeeft.

Dus mijn eerste feitelijke probleem is:
- Hoe ik de looptijden koppel aan de tekstballonnekes.
- Hoe programmeer ik een macro dat ik twee tekstball. kan selecteren en van daaruit een popup ga krijgen met de bewerkingstijd tussen deze twee selecteerden.

De bijliggende bewerkingstijden zijn er officieel nog niet (worden nog gemeten) maar zijn hier fictief .

Alvast bedankt!:thumb:

mvg
Rik

Bijlagen

• vb2.JPG
    vb2.JPG
    97,4 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
de eerste onmogelijkheidvan excel

Ik heb nu een paar mensen gesproken over het probleem, maar het lijkt erop dat ik het eerste ding heb gevonden wat niet kan met excel..:) hmm

Ik heb nu een paar mensen gesproken over het probleem, maar het lijkt erop dat ik het eerste ding heb gevonden wat niet kan met excel..:) hmm

Ik beweer niet dat zal lukken, maar een eerste aanzet is om het bestand met fictieve gegevens bij te hangen hier. Zip het eerst.

schema voorstel

Hoi,

Als ik zo vrij mag zijn om een eerste opzetje te maken.

Is zoiets de bedoeling:

Nouja...super?! dit is eigelijk al meer als dat ik in gedachte had?

Maar in uw schema komen, na het selecteren van twee vakken, de waarden per stap naar voren, en ik zou heel graag de som van deze twee willen zien.

Het aangeven van welke stappen er nu geselecteerd zijn was trouwens een goed idee:thumb:

Hoi rikkemans,

Verander
Code:
        MsgBox "Nu zijn geselecteed shape " & ShapesSelected(1) & " en shape " & ShapesSelected(2)
        MsgBox "De bijbehorende waardes zijn voor " & ShapesSelected(1) & " - " & Range("l" & Rij1) & vbCrLf & _
               "en voor " & ShapesSelected(2) & " - " & Range("l" & Rij2)
In
Code:
MsgBox "De som van beide is " & CLng(Range("l" & Rij1)) + CLng(Range("l" & Rij2))
MsgBox "Het verschil van beide is " & CLng(Range("l" & Rij1)) - CLng(Range("l" & Rij2))

Hoi rikkemans,

Verander
Code:
        MsgBox "Nu zijn geselecteed shape " & ShapesSelected(1) & " en shape " & ShapesSelected(2)
        MsgBox "De bijbehorende waardes zijn voor " & ShapesSelected(1) & " - " & Range("l" & Rij1) & vbCrLf & _
               "en voor " & ShapesSelected(2) & " - " & Range("l" & Rij2)
In
Code:
MsgBox "De som van beide is " & CLng(Range("l" & Rij1)) + CLng(Range("l" & Rij2))
MsgBox "Het verschil van beide is " & CLng(Range("l" & Rij1)) - CLng(Range("l" & Rij2))

Beste Spiderman,

Ik krijg de volgende melding na foutopsporing: ShapeName = Application.Caller

De regels zijn vervangen door de nieuwe zoals je voorgesteld had, maar misschien doe ik toch iets fout?:confused:

mvg
Rik

Hoi rikkemans,

Ik kan zo niet inzien wat er fout is.
In de bijlage heb ik het aangepaste bestandje gedaan. Kijk maar of die wel werkt.

Bijlagen

Thanx!

Hoi rikkemans,

Ik kan zo niet inzien wat er fout is.
In de bijlage heb ik het aangepaste bestandje gedaan. Kijk maar of die wel werkt.

Bedankt kerel!, de oren fluiten nog van het napluizen wat er nou precies staat, maar het werkt. Mucho gracias!!:thumb: :D

Laatst bewerkt:
Hoi rikkemans,

Ik heb nu een paar mensen gesproken over het probleem, maar het lijkt erop dat ik het eerste ding heb gevonden wat niet kan met excel.. hmm

The sky is the limit :D

Ik hoop dat de code een beetje duidelijk is, daar doen we het tenslotte voor :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan