• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als-functie = "waar" dan 2 acties

• Onderwerp starter Onderwerp starter vjdb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vjdb

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2006
Mijn vraag is als volgt:

Is het mogelijk om als er bij een ALS-functie als waarde "waar" uitkomt 2 acties te laten uitvoeren dwz in 2 verschillende cellen 2 verschillende waarden invoeren? Bijv.:
=ALS(OF($B$12=1;$B$14=1;$B$15=1);B12=2900&B13=1200;"NVT") Dit werkt echter dus niet bij mij. Iemand suggesties?

Mijn vraag is als volgt:

Is het mogelijk om als er bij een ALS-functie als waarde "waar" uitkomt 2 acties te laten uitvoeren dwz in 2 verschillende cellen 2 verschillende waarden invoeren? Bijv.:
=ALS(OF($B$12=1;$B$14=1;$B$15=1);B12=2900&B13=1200;"NVT") Dit werkt echter dus niet bij mij. Iemand suggesties?

Dit gaat niet.

Wat je wel kan doen is die die ALS functie - gecorrigeerd - in elk van de 2 cellen zetten.

Wigi

Dat zou wel kunnen het probleem is echter dat in een vd 2 cellen nog een andere waarde ingevoerd kan worden. Ik dacht er zelf aan om dan in een hulp cel nog een keer deze als functie te plaatsen het lukt mij echter niet om bij een "waar"-waarde iets in een andere zel te laten gebeuren.

Dat zou wel kunnen het probleem is echter dat in een vd 2 cellen nog een andere waarde ingevoerd kan worden. Ik dacht er zelf aan om dan in een hulp cel nog een keer deze als functie te plaatsen het lukt mij echter niet om bij een "waar"-waarde iets in een andere zel te laten gebeuren.

Dat kan idd niet.

Je kan niet tegelijk een functie in een cel hebben, en ook een waarde erin typen.

Je hebt 2 mogelijkheden:

- een goede ALS functie opstellen
- je werkblad beter opstellen zodat dit soort dingen niet meer mogelijk is.

Wigi

Maar ik begrijp dus dat het niet mogelijk is om een hulpcel een als-functie te plaatsen en dat bij waar of onwaar in een andere cel wat gebeurt?

Maar ik begrijp dus dat het niet mogelijk is om een hulpcel een als-functie te plaatsen en dat bij waar of onwaar in een andere cel wat gebeurt?

Neen, tenzij je in de cel waar iets moet komen ook een ALS functie (of een andere formule) zet.

Oke, bedankt voor je snelle reacties. Ik puzzel dan nog maar ff verder, heeft het weelicht nog zin als ik het bestand post?

Bij deze het bestand, in B31 staat een notitie ik hoop dat je dr nog een idee over hebt. Alvast bedankt

Bijlagen

Bij deze het bestand, in B31 staat een notitie ik hoop dat je dr nog een idee over hebt. Alvast bedankt

Volgens mij kom je hier niet uit. Je wilt tegelijk een getal zetten en een formule.

Zoals ik al eerder zei is er een mogelijkheid om het aantal in een andere cel te zetten, en dan met een ALS formule ofwel X laten zien, ofwel het ingevulde getal (gewoon met een verwijzing).

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan