Systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stone52

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2004
Forummers,

Bestaat er een mogelijkheid (via XP of een tool) om bv alleen de laatste 3 of 5 herstelbestanden te bewaren (ik wil graag meer dan alleen de laatste bewaren) en alle andere te verwijderen ?

Je kunt de mappen, genaamd snapshot, uit die restore punten kopiëren, heb je altijd een register bij de hand.

Alleen kun je ze niet zomaar terugzetten, dat kan alleen via een andere install van een NT os, of via een Knoppix cd, b.v.

Hier staat er wel wat over.

Gaat het je er alleen maar (of vooral) om om de registry-(instellingen) veilig te stellen, dan raad ik Erunt aan.

Je kunt hiermee gewoon, op elk gewenst moment, onder Windows een backup maken van de registry-bestanden, en dan, als de ellende toeslaat, via Herstelconsole, weer terugkopieren naar de \windows\system32\config map.

Standaard wordt elke backup weggeschreven in \windows\ERDNT\[de datum van backup], dus je kunt er vanuit Herstelconsole altijd bij.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Leuk progje, schiet alleen weinig mee op, indien je register niet meer werkt.:cool:

Leuk progje, schiet alleen weinig mee op, indien je register niet meer werkt.:cool:

Dit begrijp ik niet helemaal. Ok, ik geef een voorbeeld:
Laatste registerbackup is van 24-11-2006

Je krijgt bij het opstarten van XP een melding ... kan bestand SYSTEM niet vinden.

Je start Herstelconsole
CD ERDNT\24-11-2006
Copy system ..\..\system32\config\system
Exit

En je pc start op met de System gedeelte van de registry van 24-11-2006.

Wat is hier niet duidelijk aan?

Er is zelfs een batch file die je kunt gebruiken in recoveryconsole:
CD ERDNT\24-11-2006
Batch ERDNT.CON
Exit

Dan heb je de hele registry (dus alle bestanden) teruggezet vanaf de backup.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Forummers,

Hartelijk dank voor de reacties. Ik ga hiermee aan de slag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan