linksys wireless-g installatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

torro029

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2006
kan iemand mij helpen??
heb een linksys wap54g en een befsr41 router
de router is probleemloos geinstaleerd, maar mijn wap54g krijg ik de software niet geplaatst??
hij zegt steeds dat hij geen vind??:mad:
hij werkt wel maar kan hem dus niet beveiligen, nu kan iedereen als hij wilt verbinding maken.
moet steeds de kabel uittrekken om zeker te zijn dat niemand deze verbinding kan gebruiken.
kent iemand deze probleem?? :(
pc formateren helpt niet, heb het al een keer moeten doen en als ik de router en zo wil installeren doet hij hetzelfde :confused:

kan iemand mij helpen :thumb:

thx

Je hebt er als het goed is een cd bij gekregen.
Belangrijk: Eerst de wap54g via een netwerkkabel aan je pc verbinden!
De installatie software vanaf cd opstarten, en dan de configuratie van de wap54g doen.

Ik vermoed dat je de stap van het aansluiten van de wap54g met een netwerkkabel aan je pc hebt overgeslagen, en het ding wilde configureren terwijl de wap54g aan de router hing.

Tijs.

beste

heb het geprobeert, maar gaat nog steeds niet :(

heb hem gereset, appart aangesloten, cd willen installeren maar vind hem nog steeds niet :(

*******, ik heb me vergist: De Accespoint moet wel degelijk aan de router hangen.

Doe dat dus, en hang dan je pc ook met een netwerkkabel aan de router.

Tijdelijk de draadloze netwerkkaart uitschakelen (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc) rechtsklikken op de draadloze kaart, en Uitschakelen kiezen. De reden hiervoor is dat je anders 2 apparaten aan hetzelfde netwerk hebt hangen, en je daarmee ip-conflicten veroorzaakt.

Start dan het programma vanaf de cd.

Na afloop van de configuratie weer de netwerkkabel naar je PC losmaken, draadloze netwerkkaart inschakelen (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc) rechtsklikken op de draadloze kaart, en Inschakelen kiezen.

Lukt het dan niet, dan
1. Nakijken of je ethernet-kaart wel ingeschakeld staat (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc), en kijken of er een rood kruis staat bij de ethernet-kaart. Rechsklikken en Inschakelen kiezen om hem weer te activeren.
2. Nakijken of je ethernet-kaart wel een ip-adres gekregen heeft:
(Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /all), kijk bij je LAN-adapter, niet bij je draadloze netwerkkaart.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
beste

merci voor de uitgebreide uitleg,maar zal eens mijn netwerkje uitleggen.:o
heb een pc en laptop, pc is via kabel en laptop draadloos.
de pc heeft geen draadloos netwerkkaart alleen de standaard lan van het moederbord
uiteraard is de router en wap verbonden aan de pc en moet je toch alles via de pc config.
heb toch eens dat gedaan via start uitvoeren, maar nu heb ik een 2de lanverbinding er bij ?? er staat microsoft tv/video-verbinding bij en kan deze niet uitzetten of verwijderen.
geeft als melden heeft de pc nodig voor het opstarten :(

denk niet dat ik het ooit opgelost krijg :confused:

er staat microsoft tv/video-verbinding bij en kan deze niet uitzetten of verwijderen.
geeft als melden heeft de pc nodig voor het opstarten :(

denk niet dat ik het ooit opgelost krijg :confused:

Die microsoft tv/video-verbinding heeft geen functie in je verhaal m.b.t. de WAP. Kun je verder gewoon laten. Ik ging er even vanuit dat je maar 1 pc/laptop had met zowel een draadloze als een bedrade aansluiting erop. Nu blijkt dat je pc de bedrade verbinding heeft, zou je kunnen proberen de laptop uit te zetten (er is dan hopelijk geen verbinding meer met het accesspoint) en dan weer opnieuw proberen.

Zoals al gemeld in mijn vorige posting had ik abusievelijk gemeld dat je de accesspoint zonder router ertussen aan de pc moest hangen, en dat dat gewoon wel van toepassing moet zijn om de accesspoint te configureren.

Probeer dus nog de laptop uit te zetten, dan de software draaien vanaf de pc, en hopelijk kun je er dan wél bij.

Wat is eigenlijk het probleem tijdens het draaien van de installatiesoftware? Vind de software de accesspoint niet? Maak eens een schermafdruk tot waar je komt in de installatie software. In mijn 'handtekening' kun je lezen hoe je een schermafdruk kunt plaatsen op het forum (als die niet groter is dan 100 kilobyte).

Succes,

Tijs.

beste

laptop is steeds uit als ik dit probeer,
hier is een foto met de uitleg die ik krijg
als ik de wap rechtstreeks verbind met de pc en wil dan installeren, zegt hij dat netwerk niet klaar is

Bijlagen

• wap.JPG
    wap.JPG
    9,4 KB · Weergaven: 95
zelfde melding als accesspoint verbonden met router en pc verbonden met router? Want dat is de correctie die ik heb moeten doen ten opzichte van mijn eerste posting.... Rechstreeks verbinden wordt niet aangeraden in de manual, wel via een router of switch.

Tijs.

Het enige waar ik nu nog mogelijkheden zie is het (tijdelijk) uitschakelen van de firewall in je pc. Als de router ook een ingebouwde firewall heeft, die ook uitschakelen. Per slot gaat het mis met het zoeken van het apparaat op je lokale netwerk.

Probeer het dan opnieuw.

Als andere mogelijkheid zie ik de optie om handmatig met het apparaat te verbinden. Vlgs. de handleiding is het standaard adres van het ding: http://192.168.1.245
Kijk na of je huidige ip-adres in de 192.168.1.x reeks ligt (Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig). Indien ja, dan kun je ook dit nog proberen.
NB: Laat ook hier de pc-firewall en de evt. aanwezige firewall in de router uitgeschakeld.

Als laatste mogelijkheid zou je ook kunnen kijken of het vanaf de laptop draadloos kan (probeer met de cd, als dat niet werkt proberen met http://192.168.1.245)).
Let wel op dat je de ingestelde beveiligingscode (passphrase) van de WPA-beveiliging direct ergens opslaat op de laptop, want na het configureren van het ding moet dat direct worden ingesteld op de draadloze verbinding van de laptop (anders natuurlijk geen verbinding).

Succes,

Tijs.

Hoi Heb je de firewall wel uitgezet, want anders lukt het echt niet hoor suc6 Gerard

beste

laptop is steeds uit als ik dit probeer,
hier is een foto met de uitleg die ik krijg
als ik de wap rechtstreeks verbind met de pc en wil dan installeren, zegt hij dat netwerk niet klaar is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan