Beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sophya

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2005
Hey,

Ik heb een router van Linksys (WAG 200 G).
Het probleem is dat ik slechts een heel zwakke verbinding heb van enkele percenten, terwijl de afstand slechts een 10-tal meter is, ik denk ook wel dat de ontvanger
(Linksys Wi-fi finder wusbf54g) sterk genoeg is.
Maar het volgende probleem is dat mijn buurman het netwerk wel kan ontvangen, die toch wel verder dan 10 meter woont, en ik helemaal niet weet hoe het netwerk te beveiligen zodat enkel de andere pc in m'n huis aan het netwerk kan.

Heeft iemand hierop een antwoord ; dat ik in mijn huis niet kan ontvangen maar iemand anders wel, en hoe kan ik het netwerk , stap voor stap :p , beveiligen?

Heel erg bedankt!
Groetjes,
Sophya

Dit is ook wel wat voor je dacht ik.

PS, wat versta je onder tientallen meters, tientallen gaan tot maximaal negentig meter nog wat. :D
Heb je de antenne al een andere richting op gedraaid en een ander kanaal geprobeerd (staat ook in die link van mij, dat gaat toevallig over de WAG200G).

Laatst bewerkt:
Héj !

Nu ja ik zei tien-tal dus eigenlijk rond de 10 meter:)
dus het komt er eigenlijk op neer om het kanaal eens proberen te veranderen voor een misschien betere verbinding te krijgen.
bedankt voor de link;) 't was een zeer nuttige.

... Het probleem met de beveiliging is nu wel opgelost, maar ik heb nog steeds geen ontvangst verder dan enkele meters ; ik heb al vanalles geprobeerd met de antenne, de kanalen al veranderd - maar zonder resultaat.
Is er nog iets wat ik kan doen om toch te kunnen ontvangen over die heel kleine afstand?
want het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat de afstand te groot zou zijn.
Het heeft trouwens al gewerkt, ik heb al verbinding gehad (weliswaar zeer zwak) maar toch, het heeft al eens gewerkt!

En o ja, ik zie hier in deze link http://192.168.1.1/ dingen zoals multiplexing etc.bij 'VC settings' wat is dit eigenlijk?

Bedankt!

Laatst bewerkt:
Je buurman kan de WAG200G wél ontvangen? Dan ligt het niet aan de gateway dunkt mij.
Waarmee probeer jij connectie te maken met de WAG? Met een laptop? Ik heb verder geen ervaring met de Wi-Fi Finder, de software is wel goed geïnstalleerd, ook de laatste versie?

Edit:
zoals multiplexing etc.bij 'VC settings' wat is dit eigenlijk?
Dat heeft met je adsl verbinding te maken, de instellingen die nodig zijn om connectie te maken met je provider.

Laatst bewerkt:
wel , het komt er dus op neer zelfs al is de ontvanger niet aangesloten op de pc (geen laptop) ,
is er geen netwerk te vinden volgens de ontvanger. - als ik op enkele meters met de ontvanger vd router ga staan alles in orde, maar dan weer iets verder helemaal niets meer te vinden.
het gaat gewoon niet ver genoeg denk ik maar hoe dit komt en wat ik er kan aan doen?
dus die instellingen voor internet etc. doen er eigenlijk nog niet toe , ik heb zelfs nog geen gewoon netwerk.

Laatst bewerkt:
Geen idee, de WAG gaat als het goed is wel tot een metertje of 30 (incl. muren).
Ken je iemand die ook een draadloos netwerk heeft? Probeer het eens bij iemand anders te meten, verder zou ik het niet weten, helaas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan