• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uren berekenen tussen een bepaalde tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

juppers

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2005
Hallo allemaal,

als ik bijv. werk van 18.00-02.00 dan rekent excel uit, dat ik 8 uur heb gewerkt. nu is het zo dat ik tussen 20.00-04.00 een extra toeslag krijg. hoe reken ik dan uit hoeveel uur daar tussen vallen ?!

gr. juppers

Als je met excel uitrekent dat er 8 uur zit tussen 18:00 en 2:00 dan kan je dat toch ook berekenen van de uren tussen 20:00 en 4:00 ?:shocked: :D

Het antwoord is eveneens 8 uur overigens :p

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Stuur maar een xls-je mee waarin je hebt staan wat je tot nu toe voor elkaar hebt gekregen.

Roncancio, je info klopt niet: als je goed leest komen - in het voorbeeld - de voor toeslag in aanmerking komende uren uit op zes en niet op acht.
Maar een écht antwoord geef je pas als je het in een formule giet; hier heeft 'juppers' niet veel aan ....

Laatst bewerkt:
Als je met excel uitrekent dat er 8 uur zit tussen 18:00 en 2:00 dan kan je dat toch ook berekenen van de uren tussen 20:00 en 4:00 ?:shocked: :D

Het antwoord is eveneens 8 uur overigens :p

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ehhh, nee dat zou 6 uur zijn .... aangezien ik maar werk tot 02.00.

Stuur maar een xls-je mee waarin je hebt staan wat je tot nu toe voor elkaar hebt gekregen.

Roncancio, je info klopt niet: als je goed leest komen - in het voorbeeld - de voor toeslag in aanmerking komende uren uit op zes en niet op acht.
Maar een écht antwoord geef je pas als je het in een formule giet; hier heeft 'juppers' niet veel aan ....

Yep, daar heb je gelijk in.
Hierbij de het bestandje

Bijlagen

@Roncancio

Wanneer je wilt weten hoelang de tijd is van 20:00 tot 04:00 zul je met datums moeten werken. Bijv 26-11-06 20:00 tot 27-11-06 04:00 anders werkt het niet, toch?

TIP:
Wanneer je wilt rekenen met tijd zul je in extra>opties>tabblad berekenen de optie "datumsyteem 1904" moeten AANvinken om te voorkomen dat je bij een negatieven uitkomst van een berekening ### ziet.

Houd er wel rekening mee dat wanneer je dit aanvinkt je bestaande datums met 4 jaar vermeerdert worden. Heb je nu een datum in een cel staan bijv 26-1-2006 dan wordt dat 26-11-2010.

@Roncancio

Wanneer je wilt weten hoelang de tijd is van 20:00 tot 04:00 zul je met datums moeten werken. Bijv 26-11-06 20:00 tot 27-11-06 04:00 anders werkt het niet, toch?

zo werkt dat idd ... hij doet dat ook goed. Alleen overlappen die tijden (gedeeltelijk) de tijden (van 20.00-04.00) waarin ik een extra toeslag krijg. Die tijd wil ik berekenen ... met als uitkomst 6 uur.

gr. Juppers

Nee, volgens mij niet.
Als ik 24 uur + 4 uur - 20 uur bereken, kom ik ook op 8 uur uit.

Of zit ik er weer naast ? :shocked: :confused:

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Nee, volgens mij niet.
Als ik 24 uur + 4 uur - 20 uur bereken, kom ik ook op 8 uur uit.
Of zit ik er weer naast ? :shocked: :confused:
Met vriendelijke groet,
Roncancio

ik denk toch dan mijn vraag niet helemaal duidelijk is ...
ik stuur hierbij een iets aangepast versie ... er moet dus een formule komen die de tijd uitrekent die gewerkt wordt tussen 20.00 en 04.00u (als ik op die momenten ook werk).

In het rode gedeelte heb ik zelf de uitkomsten gezet, uiteraard zou Excel dat moeten doen d.m.v. een juiste code. Ik hoor er weer graag over.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan