Hulp op afstand werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

psycho636

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2006
He, mijn vriend wou me helpen met iets en ik deed dus 'Hulp op afstand' hij krijgt de uitnodiging en accepteert en verder gebeurd er niks iemand een idee?:shocked:

He, mijn vriend wou me helpen met iets en ik deed dus 'Hulp op afstand' hij krijgt de uitnodiging en accepteert en verder gebeurd er niks iemand een idee?:shocked:

Kan een behoorlijk aantal redenen hebben:
1. De firewall op een van jullie pc's houdt dat verkeer tegen.
2. (Indien de hulpvrager op een netwerk zit met Internet-router):
- Het lokale adres wordt niet correct omgezet naar het publieke ip-adres voor verbinding.

Hieronder de standaard tekst die ik daarvoor opgesteld heb:
Stel, je zit achter een router (je krijgt dus een 192.168.x.x, 10.x.x.x of 172.x.x.x adres), en je wilt hulp op afstand vragen. Vaak lukt dit niet, en wordt gemeld dat het IP van de vragende pc niet kan worden 'geresolved'. Dat heeft te maken met het private ip-adres zoals boven genoemd.

Hoe los je het toch op:

Dan moet je via Start -> Hulp en ondersteuning -> Nodig een vriend uit om via Hulp op afstand verbinding met uw computer te maken -> Iemand uitnodigen om te helpen -> Uitnodiging als bestand opslaan (geavanceerd) -> Doorgaan -> [vinkje voor wachtwoord leegmaken] -> Uitnodiging opslaan

Dan het opgeslagen bestand openenen in Kladblok, en het interne adres vervangen door je externe ip-adres. Die kun je achterhalen met te gaan naar http://www.myip.nl

Dan versturen via e-mail of uploaden via MSN naar degene die je hulp moet gaan bieden.

Tijs.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Firewall-instellingen nakijken. Uitschakelen indien dat mogelijk is. Het zou dan (in principe) wel moeten lukken...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wat ook zou kunnen helpen is het forwarden van TCP poort 3389 op de router van de 'hulp-vragende' computer. Meer informatie: hier

NB: Remote Desktop (=Extern Bureaublad) en Hulp-op-afstand gebruiken beiden TCP poort 3389.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan