maanoverzicht maken bij druk op een knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

francis997

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2005
hoi allemaal,

Ik ben bezig met een database op mijn stage. Nu werkt hij al bijna helemaal.
Alleen is het de bedoeling om vanuit een knop op een formulier een overzicht van alle calls te krijgen(uit te draaien).
Moet ik hiervoor eerst het rapport aanmaken, en dan die knop er naar verwijzen. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat in het rapport niet alle gegevesn worden meegenomen, maar alleen die van bijv. November?

alvast bedankt.

Dit is het antwoord

Select * from Calls where Maand = 'November'

maar dit kan ook:

Select * from Calls where Month = 'November'

Succes!

Select * from Calls where Maand = 'November'

maar dit kan ook:

Select * from Calls where Month = 'November'

Succes!

ok, tnx :thumb: .. maar de bedoeling is dat iedere maand wordt gedaan, zonder dat de persoon die het wil printen de SQL code moet veranderen. Dus dan is de maand iedere keer anders

Zeg dat dan meteen!

Verander 'November' met format(date,"mmmm")

Voila.

Laatst bewerkt:
Je filter een datumwaarde toch niet op naam van de maand?!? Stel nu dat je de landinstellingen van je computer verandert, dan kan het zijn dat dit niet meer werkt.

probeer eens select * from calls where Month([melddatum] = month(date))

waarde melddatum verwijst naar een veld met die naam, met gegevenstype datum.

Je filter een datumwaarde toch niet op naam van de maand?!? Stel nu dat je de landinstellingen van je computer verandert, dan kan het zijn dat dit niet meer werkt.

probeer eens select * from calls where Month([melddatum] = month(date))

waarde melddatum verwijst naar een veld met die naam, met gegevenstype datum.

dit werkt niet, ik krijg hier alle calls weergegeven.
En het is zoals omschreven in de opdracht: de bedoeling dat aan het einde van de maand gezien moet kunnen worden wie welke calls heeft gelogd.
Dit houdt dus in dat aan het eind van de maand een rapport moet worden uitgedraaid, met een overzicht van de calls van die maand.

Als je kun filteren op waarde november dan maakje er toch een parameter qry van en dan moet je alleen ff de maand in vullen

Op zich zijn dit soort problemen niet zo moeilijk om op te lossen.
De goede oplossing is alleen afhankelijk van hoe éen en ander in je database is opgeslagen.
Kun je je mdb even in een Winzip bestandje zetten en posten?
Dat maakt het een stuk eenvoudiger om je te helpen.

ok. ik zal hem vandaag nog plaatsen. Ik moet hem wel eerst ff verkleinen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan