geen plaatjes te zien in "Nieuwe Buren"

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohanDerks

Verenigingslid
Lid geworden
2 dec 2006
Ik heb de cursus "Nieuwe Buren" om Nederlands te leren, versie V2.1.
Die heeft twee jaar geleden goed gewerkt, maar nu zijn de bitmapplaatjes in de cursus leeg. Het gaat dan steeds om plaatjes met een opschrift <datum> vid. Deze worden gelezen vanaf de DVD-speler.
Het enige verschil met twee jaar geleden, dat naar mijn idee invloed zou kunnen hebben is dat ik toen nog een CD-speler had.
Ik heb alles uitgeprobeerd: beeldschermresolutie veranderd, programma opnieuw geïnstalleerd enz.
Wie kan mij helpen ?

Ga naar Configuratiescherm, Mapopties, Bestandstypen. Scroll naar BMP. Welk programma staat daar achter?
Wat voor picture-viewer of beeldbewerkingsprogramma heb je?
Heb je Windows XP en MS Paint?

Ander kan je proberen om een nieuw copy temaken en kijken wat die dvd dan doet.

Ga naar Configuratiescherm, Mapopties, Bestandstypen. Scroll naar BMP. Welk programma staat daar achter?
Wat voor picture-viewer of beeldbewerkingsprogramma heb je?
Heb je Windows XP en MS Paint?

Ik schreef, dat het plaatjes waren, die ik niet kon zien. Dat is onjuist. Het zijn mpg-bestanden. Ik heb Windows-XP en mijn afspeelprogramma is Windows Media-player.

Als je WMP10 hebt, download en install dan WMP11.
In WMP11 druk op Alt, dan linksboven Extra, Opties, Bestandstypen.
Zet een vinkje voor Filmbestand (mpeg).
(Zet bij voorkeur vinkjes voor alle bestandstypen.)
Is het probleem nu opgelost?

Als je WMP10 hebt, download en install dan WMP11.
In WMP11 druk op Alt, dan linksboven Extra, Opties, Bestandstypen.
Zet een vinkje voor Filmbestand (mpeg).
(Zet bij voorkeur vinkjes voor alle bestandstypen.)
Is het probleem nu opgelost?

In ieder geval bedankt voor de tip om WMP11 te downloaden, maar ........... het probleem blijft hetzelfde. In het kader voor tekst óf een plaatje (.bmp) óf video (.mpg) verschijnen tekstfragmenten en plaatjes wel, maar video's nog steeds niet.

Misschien de tip van Humpe proberen?
Je hebt de originele CD-Rom en niet een kopie?

Nee, helaas. Ik heb geen originele CD-Rom. Dit is een copie, die ik indertijd via Marktplaats gekocht heb.
Ik heb al geprobeerd .dll-bestanden te openen, maar dat mag/kan natuurlijk niet. Ook via configuratiebestanden kom ik er niet uit.
Wel heb ik een bestandje gevonden bedoeld om de configuratie te wijzigen, maar daarvoor heb ik een wachtwoord nodig, dat anders is dan het wachtwoord, dat ik als gebruiker heb meegekregen.

Wat je zou kunnen proberen, is de inhoud van de DVD in zijn geheel naar je harde schijf kopieeren. Maak een map Nieuwe Buren en zet daar alles in. Bestanden die niet te openen zijn op de DVD zijn dat vaak wel op je HD. Probeer het programma sowieso eens te starten vanaf je HD.

Welkom bij Helmpij.nl, Johan

Laat je even weten of het nog wat opgelost heeft? Dan kan een ander ook aan de slag met die bevinding:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan