Videokaart, wat is beter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbert1978

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe pc. Ik heb nu ergens een systeem gevonden

MB: Asus P5B LGA775 i965 800/1066FSB
CPU: Intel Core 2 Duo E6600 4MB
MEM: DDR2-533 2GB (2*1024)
VGA: Asus EN7600GS-HTD Silent 512MB DDR2
FDD: 11-in-1 Cardreader
HDD: 320GB/7200rpm SATA II, Perpendicular recording
CD: LG DVD-RW 16x Lightscribe
LAN: Marvell Gigabit 10/100/1000MB
SND: Sound onboard, 6-channel Dolby
USB: 8x USB 2.0

Zoals de videokaart die hierin zit heb ik beetje mn twijfels. Dit is een 512 mb videokaart. Maar deze kaart kost naar verhouding vrij weinig. Een aantal 256 mb videokaarten is zelfs een stukje duurder dan deze.

Waar ligt dat aan dat soms een 256 mb videokaart duurder is dan een 512? En wat kan ik beter doen, deze videokaart nemen of een wat duurdere van 256 mb?

De kwaliteit van een videokaart ligt zeker niet alleen aan het geheugen, er spelen meer dingen.

Plus, dat een aantal merken over het algemeen wat duurder zijn.
En videokaarten van Asus, zijn meestal niet overdreven duur.

Het waren allebij kaarten van Asus. Maar ik begrijp dus dat ik waarschijnlijk een iets duurdere 256 mb kan nemen dan een goedkoperen 512 (allebij Asus)?

Wat vinden jullie bijvoorbeeld van de Asus EAX1950XT HTVDP 256M is dit een beetje een goede kaart voor bijvoorbeeld Flightsimulator X (in combinatie met Core2Duo E6600 en 2 gb geheugen)

Edit: Ik zie net een afbeelding van deze kaart (EAX1950XT HTVDP 256M) en zie dat hij 2 sloten in beslag neemt. Het systeem wat ik op het ook heb heeft een Asus P5B moederbord. Hier zit volgens mij 1 PCI-E slot op. Kan dit?

Laatst bewerkt:
Processore: heel goed
Geheugen: ook heel goed
Videokaart: ook heel goed. Ook nog eens voorbereid op HDTV / HD-DVD / Blu-ray

Ik wou dat ik zo'n systeem zou hebben!:thumb:

Edit: Ik zie net een afbeelding van deze kaart (EAX1950XT HTVDP 256M) en zie dat hij 2 sloten in beslag neemt. Het systeem wat ik op het ook heb heeft een Asus P5B moederbord. Hier zit volgens mij 1 PCI-E slot op. Kan dit?

Hij neemt 2 sloten in beslag inderdaad, maar niet letterlijk. De kaart zet je in het PCI-E slot en de koeler is gewoon zo dik/groot dat ie een stuk over het daaronder liggende slot heenhangt. Dit slot kan je dus niet gebruiken in dit geval.

Welke kaart is beter:

Asus EAX850XT 256 MB
of
Asus EN7950XT 256 MB

Voordeel van de 7950XT is dat hij volgens mij maar 1 slot in beslag neemt

Maar als je het andere slot niet nodig hebt op dit moment?

Het is opzich wel een nadeel, maar als je hem niet / nooit nodig hebt...

Welke kaart is beter:

Asus EAX850XT 256 MB
of
Asus EN7950XT 256 MB

Voordeel van de 7950XT is dat hij volgens mij maar 1 slot in beslag neemt

Een Radeon X850 vergelijken met een Geforce 7950XT is natuurlijk niet te doen, daar de Radeon 2 generaties ouder is.

Een Radeon X850 vergelijken met een Geforce 7950XT is natuurlijk niet te doen, daar de Radeon 2 generaties ouder is.

Oke dan is die keuze dus snel gemaakt dan zal het waarschijnlijk de 7950 worden

Nou dat dacht jij, en dacht ik het ook, maar ik ben te lui om het op te zoeken.
Maar hij gebruikt maar 1 slot, volgens mijn speurwerk:)

Zorg trouwens ook voor een knappe voeding. 1 van minimaal 400W en van een bekend merk. Deze leveren stabielere stroomwaardes dan de goedkope no-name voedingen en dat is erg belangrijk.

Ja ik was inderdaad ook van plan minimaal 400 watt voeding te nemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan