Windows setup blijft hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronney

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2005
Hallo,

Ben gister al de hele dag bezig geweest. Het probleem is het volgende. Heb onlangs Ubunti geinstalleerd, maar wil er toch XP erop zetten en later weer een partitie met Ubuntu. De cd met XP geladen. De cd rom staat als eerste om te booten. Bij de melding klik hier voor opstarten van cd rom krijg je daarna het blauwe scherm met windows setup. Daar blijft het dus bij.
Wie kan mij helpen?
O ja.. mocht het weer lukken, kom ik dan ook weer op mijn tweede harde schijf? Want daar staat de back up op.

Je kunt ook een opstartcd met Gparted maken: http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

Daarvan opstarten, en je Ubuntu partities verwijderen of verkleinen, zodat op je eerste harddisk weer ruimte ontstaat voor de installatie van XP.

Succes,

Tijs.

Heb het gedaan. Partitie gemaakt en geformatteerd als NTFS. Maar als ik de CD ROM met XP er in doe. Alleen een blauw scherm met Windows Set UP. Had al een keer een virtuele pc gemaakt. Toen deed hij het wel. Maar ik wil dual boot.
Wat kan ik nog doen..ben hopeloos

Gooi die NTFS partitie van het systeem af, en laat de XP installatie zélf op de (nu vrije) ruimte) een partitie maken en formatteren als NTFS.

Probeer dat.

Tijs.

Helemaal top..Windows XP zit er weer op. Ubuntu trouwens ook weer, maar dan op een partitie..met dualboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan