geheugen uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

elaine2

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Goede avond luitjes,

Voor mijn 2de computer wil ik het geheugen gaan uitbreiden zodat deze sneller word.
Er zit nu een strookje van 56mb en een strookje van 128mb in.
Ik wil er het liefste een strookje van 256mb inzetten i.p.v. 56mb bij de 128mb.

Het is een Intel Pentium 3 met nu een kloksnelheid van 501 MHz-192MB.

De harde schijf is prima, maar de pc is gewoon te traag.

Weet iemand hoeveel mb ik er nog bij mag en kan zetten?

Grtjs, Elaine.

Welke Windowsversie draai je?
Je moet geen wereldwonderen verwachten door van het toevoegen van veel geheugen, maar iets in de buurt van 512 Mb zal de boel wel iets vooruit helpen. Het type geheugen dat in P3 omgevingen verkeerde [SDRam] is wel steeds moeilijker verkrijgbaar en je betaald er in de regel de "hoofdprijs" voor... [met DDR ram [dat past er niet in] wordt je nu "doodgegooid"]

Verder kun je bij zulk een PC veel winnen door bijvoorbeeld een virusscanner te kiezen die weinig resources vreet, en een memorymanager die elke keer als je een programma afsluit de geladen programma onderdelen weer opruimt....

Ik heb er windows xp Home edition opgezet, en de virusscanner is AVG.
Alles er zelf opgezet :D en dat werkt prima.

Er zat een strook geheugen van 56mb in en ik heb er zelf een strook van 128mb bijgezet.
Het is maar een 2de pc en er hoeft echt niet veel op, maar wat sneller wil ik hem wel hebben.

Dat laatste begrijp ik niet wat je zei, dat dat ook kan,.

Zou je me dat willen uitleggen aub?

Dat van die 9,8m/s2 bedoel ik.

Het strookje 128 mb heb ik overigens uit een P4 gehaald, is ietsje hoger, maar pastte er wel in.

Ik zou dus een strookje van 256mb SDRAM moeten hebben en géén DDR RAM?

En welke is dan goed? De pc100 of de pc133?

Dat van die 9,8 meter per seconde kwadraat is een grapje..... dat is de versnelling die elk object krijgt als je het uit het raam mikt... dit wordt pas echt leuk als je op een flat 12 hoog woont... dus vergeet het......

Ik zag dat je ondertussen iets toegevoegd had.... PC 100 zal beter bij een P3 500 passen, pc 133 past ook, als je dat goedkoper kunt vinden, zou ik het zeker kopen, maar het draait dan op 100Mhz i.p.v. 133... maar daar heb je verder geen last van.... belangrijk is het aantal "pins" oftewel: hoeveel contacten zitten er aan de onderzijde van dat "strookje"...... [meestal 168]

Nog een vraagje: hoeveel van die "bedjes" [slots] heb je om geheugen in te stoppen.... verder moet je oppassen: als je grotere geheugenstrookjes koopt, zijn die soms "dubbelzijdig"en niet alle moederboards ondersteunen dat...... met als gevolg dat de PC maar de helft ziet van wat je er in gestopt hebt....... en dat is dan natuurlijk jammer...

Ik heb 2 slots. En de strookjes zijn enkel, niet dubbel.

Lijkt me dan toch logisch dat pc100-100mhz is en pc133-133mhz?

Daar is het nog logisch... maar wat denk je van DDR Ram: PC 2100, 2700, 3200, 4000?
Toch een tikje minder logisch.......

2 slots... dan moet je die 64MB [56 bestaat niet, lieverd!] eruit mikken, en er dan een 256 [dan zal het al redelijk gaan lopen] of een 512 naast zetten.... Belangrijk is dat je uitvogelt of het moederboard "dubbelzijdig" ondersteunt......

Dat zegt niets, of er weerzijde chips zitten, het gaat om de datalijnen, of die dubbel of enkel zijn, en hoeveel banken, een geheugenslot, kan uit 2 banken bestaan, met een capaciteit, van 4, 8 of 16 datalijnen.

Kijk eens met Everest welk merk en type moederbord, en welke chipset is gebruikt, kunnen we wel even opzoeken, wat er op dat bord kan.

Dat zijn alleen locaties, waarvan je kunt downloaden, neem de Franse maar, die is goed, het is maar één progje.

De naam van moeders is: MSI MS-6154/6166

Zo goed lieve Pier? :D

De naam van moeders is: MSI MS-6154/6166

Zo goed lieve Pier? :D

Prima schat:love: , zal even voor je kijken, welke er in kan.

PS, dit kan erin, 16Mx4 ASYM 13 10 128MB 256MB, oftewel, 2 x 256mb, doublesided, maximaal, gewoon uit de manual.:)

Is wel lastig aan te komen, meestal alleen nog bij zaken, die 2e hands geheugen verkopen.

Laatst bewerkt:
Lifetec is ook Aldi...... maakt niet uit, het zijn UITSTEKENDE PC's die altijd zeer compleet [voor hun tijd] met goede spullen werden uitgerust.....

Ik ben ook benieuwd naar wat Lange Pier vindt... ik heb op een aantal duitse sites gevonden dat het ding DS [double sided] aankan, dus zou er 2x 256MB SDRam in kunnen, echter op een aantal franse sites werd gezegd dat het ding alleen maar SS vreet... [single sided]

Even wachten op Lange Pier.......

In ieder geval is het PC-100, maar dat betekent dat je er ook rustig PC-133 in kunt stoppen, dat maakt geen bal uit.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan