• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een rij zoeken ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrammieV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Hallo allemaal,

Ik ben hier in de korte tijd dat ik ben geregistreerd veel wijzer geworden met excel, zonder te vragen een hoop probleempjes kunnen oplossen. Maar de tijd is toch aangebroken om een vraag te stellen en heb er veel vertrouwen in dat jullie mij kunnen helpen.
Gaat om het volgende( zal bestand dat ik hier ook vandaan heb ...;) mee sturen)

Bij het basketbal is het programma nooit volledig bekend, aangezien er in NL altijd bepaalde sporten en andere toestanden voorgaan,om de 2 maanden wordt het aangevuld. Als je naar het bestand kijkt maakt de stand dat wel duidelijk, dat het programma geen structuur kent.

Wat ik nu dus wil doen,is puur een extraatje aan het excel document,om willekeurig de wedstrijden in te voeren zoals die gespeeld worden , zie document A33, en dan de uitslag doorwijzen naar de uitslagen tabel boven in document. Wanneer de wedstrijd niet gespeeld/ bekend is maar wel de datum, dan de datum van speeldag laten invoeren..Indien geen datum bekend dan gewoon blank.

Heb al aantal wedstrijden ingevuld, om het iets overzichtelijker te maken.
Heb al met zoeken en vert.zoeken en horizontaalzoekn geprobeerd, maar kom er niet uit, vanwege 2 zoekwaarden( thuisploeg en uitploeg) en de uitslag natuurlijk.

Hoop op een reactie en bvd!!

Groet BrammieV

Bijlagen

Dit is denk ik wel lastig aangezien:

1) de opmaak in de uitslagentabel zowel datum moet zijn als tekst (tekst voor de uitslag dan)
2) de zoekfunctie ook niet simpel zal zijn, als zal dit wel mogelijk zijn mits wat creativiteit

Over probleem 1 zal je eerst eens goed moeten nadenken.

Wigi

Dit is denk ik wel lastig aangezien:

1) de opmaak in de uitslagentabel zowel datum moet zijn als tekst (tekst voor de uitslag dan)
2) de zoekfunctie ook niet simpel zal zijn, als zal dit wel mogelijk zijn mits wat creativiteit

Over probleem 1 zal je eerst eens goed moeten nadenken.

Wigi

Ok, dan maar geen datum, dat is ook niet het belangrijkste voor het document, maar leek mij wel leuk om er bij te doen.

IIG bedankt voor spoedige reactie!!

BrammieV

Kan je niet omgekeerd werken: de datums invullen (voorzover je ze kent) in de rooster, en dan overschrijven met de uitslag. De kalender kan je dan wel genereren met een loop in VBA, gewoon door de rooster heen gaan en telkens wegschrijven onder mekaar. De datums zou je dan wel kwijt zijn. Tenzij je de datums in een tweede rooster bijhoudt zoals ik in mijn bestanden doe (zie site in mijn handtekening, en open een Excel bestand zoals Lierse.xls) Er zit code in om de kalender te genereren als zit er wel een paswoord op de code (niet dat dat niet te kraken is maar toch...) Als je wil geef ik je code wel, geen probleem.

Wigi

Kan je niet omgekeerd werken: de datums invullen (voorzover je ze kent) in de rooster, en dan overschrijven met de uitslag. De kalender kan je dan wel genereren met een loop in VBA, gewoon door de rooster heen gaan en telkens wegschrijven onder mekaar. De datums zou je dan wel kwijt zijn. Tenzij je de datums in een tweede rooster bijhoudt zoals ik in mijn bestanden doe (zie site in mijn handtekening, en open een Excel bestand zoals Lierse.xls) Er zit code in om de kalender te genereren als zit er wel een paswoord op de code (niet dat dat niet te kraken is maar toch...) Als je wil geef ik je code wel, geen probleem.

Wigi

Die bestanden dei u heeft ontwikkeld heb ik sinds hier te zijn geregistreerd meteen gedownload en zijn me al zeer behulpzaam geweest met het opstellen van competities , en zal dus zo weer ff kijken hoe u dat heeft gemaakt wat betreft datum .

Zat zelf net te kijken of het mogelijk was om in een kolom links naast de wedstrijden bijv B40&E40 te creeren en dan Vert.zoeken naar (B40&E40) ;matrix;uitslagkolom .............en als dat blank is datum, alleen vraag ik mij af of de functie verticaal zoeken de & optie accepteert.

IIg weer bedankt voor de reactie

BrammieV

Die bestanden dei u heeft ontwikkeld heb ik sinds hier te zijn geregistreerd meteen gedownload en zijn me al zeer behulpzaam geweest met het opstellen van competities , en zal dus zo weer ff kijken hoe u dat heeft gemaakt wat betreft datum .

Eigenlijk heb ik 3 roosters naast mekaar in die bestanden: uitslag - datum - speeldag

Met de keuzerondjes duidt je aan welke je wil hebben, de VBA code erachter verbergt dan de juiste rijen.

Zat zelf net te kijken of het mogelijk was om in een kolom links naast de wedstrijden bijv B40&E40 te creeren en dan Vert.zoeken naar (B40&E40) ;matrix;uitslagkolom .............en als dat blank is datum, alleen vraag ik mij af of de functie verticaal zoeken de & optie accepteert.

Goed zo, in die richting zal je volgens mij ook verder moeten.

Wigi

Ik ben er uit (zie bijlage), kan nu willekeurig wedstrijden in voeren die dan worden opgenomen in de stand etc , alleen enige vervelende is dat ik nu in kolom H vanaf H34 elke keer de matrix handmatig moet doen als ik de voorgaande copy=>>paste , dan verspringt ie elke x een rij.....

IIG bedankt voor de support!!

Groet BrammieV

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan