Draadloze verbinding valt weg bij sommige sites

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter007

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2006
Mijn draadloze internet doet het opzich prima. Ik heb drie verschillende computers verbonden met mijn draadloze router van Tiscali. Mijn beide zoons zeurden dat af en toe hun draadloze verbinding plots wegviel. Ik ben eens gaan kijken en wat mij opvalt is dat als ik bepaalde websites bezoek dat dan voor of tijdens het laden de verbinding wegvalt. De twee computers hebben dat probleem bij dezelfde websites. Mijn laptop ook draadloos aangesloten kent dit probleem in zijn geheel niet.

De twee computers zijn van verschillende merken (IBM en Dell) de ene is vijf jaar oud de Dell is nog geen jaar oud. Ik heb het idee dat het probleem nog niet zo lang geleden is ingetreden, een maand of twee drie geleden. Ik kan geen driver updates gevonden. Het zijn beiden USB sticks van verschillende merken, die ik niet eens kan zien op de sticks.

Het heeft wel altijd goed gewerkt trouwens.

Wie kan mij helpen??
Dank

Bekijk de korte handleiding van Paul-RT eens. Deze staat in de rubriek Tips & Handleidingen, onderdeel Netwerken. Misschien staan daar meer bruikbare tips?

NB: heb je realtime-bescherming van een programma als b.v. Spywareblaster?
Die kunnen "bad"sites willen blokkeren en iemand heeft misschien die blokkering willen opheffen? Is een vage notie van mij hoor, niets concreets.

Bekijk de korte handleiding van Paul-RT eens. Deze staat in de rubriek Tips & Handleidingen, onderdeel Netwerken. Misschien staan daar meer bruikbare tips?

NB: heb je realtime-bescherming van een programma als b.v. Spywareblaster?
Die kunnen "bad"sites willen blokkeren en iemand heeft misschien die blokkering willen opheffen? Is een vage notie van mij hoor, niets concreets.

Heel erg bedankt voor je reactie zover!
Ik ga nu de korte handleiding van Paul RT eens bekijken. Er staan geen anti spyware programma's op. Trouwens, het gebeurd bij normale websites, Een ervan is die van Apple. Zodra ik naar store ga en ik klik op de Imac pagina dan verdwijnt de verbinding. Er komt een kruis in het verbindings icoon.Zodra ik terug ga naar de vorige pagina of ik sluit de browser, dan zoekt hij meteen verbinding weer. Het gebeurd altijd bij diezelfde sites en bij beide computers. Nogmaals, de laptop heeft geen problemen. Beide computers gebruiken verschillende antivirus programma's die ik ook uit geprobeerd heb, zelfde reactie. Volgens mij start er op sommige sites een (active x?) programma waardoor de verbinding verbroken wordt.

Ten eerste: als het een bewuste keus is om geen antispyware-programma's te installeren, prima. Maar het is niet verstandig. Lees deze site eens. Alle daar genoemde programma's heb ik ook niet, maar wel aardig wat. Helaas is dat tegenwoordig hard nodig.

Ten tweede: als er "bezwarende" programma's of toepassingen door sites geforceerd worden, zal Internet Explorer het bijltje er bij neergooien, want die wil/of kan dat dan niet.
De verbinding staat daar in feite helemaal los van.

Maar goed, kijk even rond bij die Tips & Handleidingen. En een paar goede antispyware-programma's zou ik zeker installeren. Dat kan trouwens met freeware.
Ik heb o.a. Windows Defender, Ad-Aware, Spybot Search & Destroy en a-Squared Antimalware Free. Hiermee en met één antivirus-programma (twee is onverstandig) ben je goed beschermd. Als stille verdediger tegeno.a. "bad"sites heb ik nog Spywareblaster, CWShredder, Winpatrol en Hijackthis. Nogmaals, dat hoef je niet allemaal over te nemen, maar wel een paar. (Te) veel spyware kan op den duur tot allerlei vreemd gedrag van je systeem leiden.

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor de tips. Veel van deze spyware programma's ken ik en gebruik ik ook op mijn eigen computer, die overigens prima werkt. Ik heb ze alleen niet geactiveerd staan op deze twee computers. Af en toe scan ik ze wel af. Die antimailware free kende ik nog niet. Ik zal er eens naar kijken.

Toch heeft het probleem te maken met de elementen op sommige sites. De verbinding valt altijd uit bij deze pagina's. Overigens alleen de draadloze verbinding. De bedrade verbinding die ik ook geprobeerd heb, blijft gewoon bestaan bij het bezoeken van deze sites.

Blijft raar allemaal.

Helaas, kan niemand mij verder helpen. Ik zal zelf nog eens de boel gaan onderzoeken. Mocht iemand nog een tip hebben, ik houd mij aanbevolen.

Dank en groet, iedereen een prettig kerstfeest.

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan