Bios in het chinees??

Status
Niet open voor verdere reacties.

noahjazz

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Hallo allemaal,

Ik zit de laatse week te rotzooien met m'n pc. Allereerst barste dat ding van de besmette bestanden (dankzij pa_parite.a). En daarna maar besloten om de boel te formateren en XP er opnieuw op te zetten. Ik had 3 partities, zie ik er ineens maar 2 staan. Geen enkel programma zag m'n derde partitie, zucht. Ik denk, ga even in de bios kijken wat hij aangeeft als HD ruimte, is ineens alles in het chinees......
Ik heb een MSI 865 PE Neo 2 moederbord. Is updaten of flashen de enige optie? Ik hoop dat iemand een goede tip heeft.

Alvast superbedankt.
robin

Vreemd hij geeft het normaal altijd in het Engels weer.
Je zou een bios reset kunnen proberen d.m.v een jumper op je moederbord.
Wel de stekker uit het stopcontact halen als je dit doet.

naar de plaatselijke chinees gaan en hem in het engels laten zetten

naar de plaatselijke chinees gaan en hem in het engels laten zetten

Zal moeilijk gaan want je kunt de taal niet veranderen in je bios is Engels of je zou in china een pc gekocht moeten hebben.
Vermoed dat er wat met de bios is gebeurd, gewoon even een bios reset en anders blijft er maar 1 oplossing een bios update.

Probeer anders MSI LIVE UPDATE.

Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad een live-update van MSI gedaan. Gelukkig ook een recovery diskette gemaakt want tijdens het flashen gaf ie de melding "CMOS setting wrong" en werd de boel afgebroken....Kon alleen nog een flash recovery doen. Krijg nu de melding tijdens opstarten "bios is not installed" maar hij loopt wel gewoon door en je komt met del del del wel de bios in die overigens weer in het engels staat gelukkig. Er staat ook echt een 250 Gb aan HD maar mis nog steeds een partitie van 125 Gg.

(excuses als het al te laat is om nog te reageren!)

Ik heb dat ok gehad dat ik schijfruimte miste..

Kijk eerst of je bij mange en dan disk management die shijfruimte wel ziet..
Is dat het geval? dan moet je daar een losse partitie van maken..eventueel met partition magic toekennen aan schijf c..de vaste schijf.

Persoonlijk zou ik die partitie van 125 gig zo laten staan..als backup maargoed
dat zijn persoonlijke instellingen:D

Succes:thumb:

Hoi,
Nou weet je, de ellende wordt nog groter...maar daar open ik wel een nieuwe thread voor. Het probleem wordt veroorzaakt door een onjuiste BIOS denk ik. Deze ziet volgens mij niet meer dan 139 Gb.....De BIOS updaten werkt niet. Iedergeval bedankt.
Robin

De chinese taal lijkt nu opgelost maar door allerlei rare zaken, moet ik de bios updaten (hij ziet niet meer dan 139 gb Hdd, melding dat er geen bios is tijdens opstarten etc.). Iedergeval, ik heb nu de juiste flash software alleen zegt hij voor het flashen (in DOS): "please update Rom BIOS first". Ik snap er geen snars meer van. De gegevens op mijn HDD heb ik al gesaved gelukkig dus wat dat betreft geen risico.
Ik hoop dat iemand mij een duw in de goede richting kan gebruiken.

Robin

Ik heb hetzelfde moederbord en ik wil net een nieuwe update van de bios downloaden, nu zie ik toevallig dat versie 5.7 de oplossing van uw probleem is. de update description is
"Support HDD size over 136.9GB." dus da zal het probleem oplossen. gewoon naar de site van msi gaan en naar downloads--> bios !;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan