PHP en MYSQL

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Hallo,

Voordat ik het wiel weer opnieuw ga uitvinden ;) even een vraag.

Ik wil een database maken in MySQL en die vanuit een besloten website benaderen om gegevens in te voeren en op te vragen.

in principe alleen voor mezelf.

Uiteraard kan ik in PHP de hele pagina;s opnieuw gaan maken, maar dat is weer erg tijdrovend denk ik.

Is er ook een programma zoals bv Frontpage, waar ik gewooon opgeef welke layout ik de webpagina wil hebben, welke velden er moeten verschijnen (invoeren of opvragen) en dat dan de basis wordt aangemaakt?

Alvast bedankt voor het meedenken :)

ik snap niet wat je precies bedoeld,

maar je kan eerst de layout maken. daar 2 bestanden van maken (header.inc.php en footer.inc.php)
en deze aanroepen met include(); (dit is allemaal even heel simpel gezegt:cool: )

Wat ik eigenlijk bedoel is dan ik, een soort WYSIWYG prog heb, waar ik de plaatsen en namen van de velden opgeef en waar dan ook automatisch de SQL query wordt aangemaakt; liefst met de nodige beschermingen tegen foute invoer etc.

Weet trouwens niet of die mogelijkheid uberhaubt in een programma bestaat.
:o

Wat ik eigenlijk bedoel is dan ik, een soort WYSIWYG prog heb, waar ik de plaatsen en namen van de velden opgeef en waar dan ook automatisch de SQL query wordt aangemaakt; liefst met de nodige beschermingen tegen foute invoer etc.

Weet trouwens niet of die mogelijkheid uberhaubt in een programma bestaat.
:o

Dat bestaat, en heb ik op m'n werk ook wel eens gebruikt.
Ik kan zo echter niet op de naam komen van het programma :(
Ik kijk dit nog even voor je na.

mss kan je even naar phpMyadmin gaan kijken. Is grafisch wel niet zo mooi, maar werkt zeer goed voor mijn databasebeheer vind ik.

--Johan

Top!

Ga het van de week gelijk eens proberen. :thumb:

dat programmatje doet gewoon hetzelfde als wat je kan met phpmyadmin hoor:D

dat programmatje doet gewoon hetzelfde als wat je kan met phpmyadmin hoor:D

Volgens mij doet bovenstaand programmaatje wel wat meer.. volgens mij maakt dat automatisch de PHP-pagina's aan. Een soort van wizard om dus die pagina's te maken, exact waar de TS om vroeg :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan