Zwart scherm voor opstarten Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

plop1001

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2005
Hallo,

Mijn PC loopt sinds gisteren vast wanneer het besturingssysteem word opgestart. Na het "boot-scherm''' (Loadig boot from floppy disk.. enz.) blijft de PC hangen op een zwart scherm. Ik heb geprobeerd om vanaf floppy en Windows Cd te booten, maar ook daarbij blijft de PC hangen in een zwart scherm. Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Bij voorbaat dank,
Plop1001

PC spec's:
Besturingssysteem: Windows XP SP2
Processor: Intel Pentium 4 (4.2 GHz)
Videokaart: Asus GeForce FX5200 (V9520-X/TD/128Mb/AR)
Moederbord: Soltek SL-85ERV2
Harde Schijf: IDE-0: Maxtor 6Y080L0
CD/DVD Drive: NEC DVD_RW ND-1300A

Probeer dan in de BIOS te komen. Meestal moet je dan kort na de start op F2 drukken, blijf dat anders herhalen. Lukt dat niet probeer dan Del of F1. Probeer uit welke toets je nodig hebt.
Als je in BIOS bent, kun je bij Exit, kiezen voor Default Settings, of Optimal Default Settings. Kies voor de laataste.

Na het "boot-scherm''' (Loadig boot from floppy disk.. enz.) blijft de PC hangen op een zwart scherm. Ik heb geprobeerd om vanaf floppy en Windows Cd te booten, maar ook daarbij blijft de PC hangen in een zwart scherm.
Heb je altijd een diskette in de A-drive? Dan zou ik die er uit halen.
Booten van de Windows XP CD lukt niet zeg je. Je hebt dus wel op een toets gedrukt toen dat met witte letters op een zwart scherm werd gevraagd, vrij snel na het opstarten?

Zet anders eerst de PC helemaal uit en haal de netspanning er af.
Wacht 20-30 seconden, zet de netspanning er weer op, doe de Windows XP CD in de lade, en start de PC. Let goed op die boodschap over "van de CD booten" en druk op een toets. Gaat dit ook niet?

Ja ik druk eerst op een toets om vanaf cd op te kunnen starten vervolgens komt er te staan dat de hardwareconfiguratie gecrontoleerd word, en daarna loopt hij weer vast op een zwart scherm.

Ook wanneer ik de netspanning er af heb gehaald, lukt het niet.

(Loadig boot from floppy disk.. enz.)
Heb je altijd een diskette in de A-drive zitten? Dit vroeg ik al eerder.

Haal alle randapparatuur van de PC af. Printer, Scanner, alle apparaten in USB-poorten. Dus je PC met alleen maar aangesloten je monitor, je muis en je toetsenbord.

Doe dan weer hetzelfde, PC uit, stroom er af, 30 seconden wachten, stroom er op, Windows XP CD in de lade, PC starten. Hoever kom je nu?

Oh sorry, nee heb er geen diskette in zitten.

Heb het nu geprobeerd met alleen monitor en toetsenbord aangesloten. Maar nog steeds het zelfde probleem. Blijft hangen op een zwart scherm na het controleren van de hardwareconfiguratie.
Snap er niks van...
Maar toch alvast bedankt voor je moeite.

Als je de kast van de PC openmaakt, kun je voorzichtig de batterij van het moederbord afhalen. Uiteraard eerst weer de netspanning eraf. Het is een kleine, platte, ronde batterij.
Haal een nieuw exemplaar en zet die er in. Let op voor metalen voorwerpen, schroevedraaiers en zo. Die kun je beter niet gebruiken.
Als je (voorzichtig) een beetje moet wrikken, gebruik dan een plastic hulpstukje.

Als dit ook niet helpt, kun je nog kijken naar de voeding, misschien is die niet meer helemaal in orde. Mijn kennis houdt hier zo'n beetje op. Doordat zelfs het booten vanaf de CD niet meer gaat, zijn er weinig keuzes. Maar misschien heeft iemand anders hier nog wel een idee, een andere harde schijf er in zetten, of zo. Ik blijf mee kijken.

Ik heb het geprobeerd met een batterijuit een andere pc en met andere voedingkabels, beide geen effect. Bedankt voor je reactie.

Iemand anders een idee>??

ja

:thumb:ja heb het ook gehad je moet je schrijf opnieuw defragmenteren en dan boot hij de cd waarschijnlijk wel. Ik denk dat er een slot op je harde schrijf staat namelijk daarom boot hij de cd niet. Heb je voordat je dit probleem kreeg iets gedeinstaleerd?.

Helaas als je je schrijf defragmenteerd ben je wel alles kwijt maar dit is de enige keus op moment. Probeer dat is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan