Beste...,
Ik heb een... uitdaging die lastig is uit te leggen.
In een sheet heb ik diverse lijsten staan.
Met een validatielijst kan ik een item uit een lijst selecteren. Dat gaat prima.
Echter, ik wil ook graag meerdere items uit een dergelijke lijst kunnen selecteren.
Bijvoorbeeld.
Ik wil een dag kunnen opdelen in blokken van 2 uur (08-10, 10-12, 12-14 en 14-16)
Ik heb dus een lijst van 4 blokken.
Als ik in een blok niets te doen heb, hoeft er ook niets in die cel te staan.
Wil ik echter een gevuld blok, dan moet er een "x" komen staan.
Als ik dit via een validatielijst wil doen, dan kan ik of blok 1, of blok 2, of blok 3 of blok 4 invullen en niet allemaal.
Het is niet de bedoeling de lijst uit te breiden met blok 1 + blok2, blok1 + blok 2 + blok 3, etc.
Dan krijg ik uiteindelijk een lijst van 16 items...
Hoe kan ik toch meerdere items selecteren om daar weer een bewerking op uit te voeren?
Ik hoop dat de vraag duidelijk is gesteld.
groet,
Dave.
Ik heb een... uitdaging die lastig is uit te leggen.
In een sheet heb ik diverse lijsten staan.
Met een validatielijst kan ik een item uit een lijst selecteren. Dat gaat prima.
Echter, ik wil ook graag meerdere items uit een dergelijke lijst kunnen selecteren.
Bijvoorbeeld.
Ik wil een dag kunnen opdelen in blokken van 2 uur (08-10, 10-12, 12-14 en 14-16)
Ik heb dus een lijst van 4 blokken.
Als ik in een blok niets te doen heb, hoeft er ook niets in die cel te staan.
Wil ik echter een gevuld blok, dan moet er een "x" komen staan.
Als ik dit via een validatielijst wil doen, dan kan ik of blok 1, of blok 2, of blok 3 of blok 4 invullen en niet allemaal.
Het is niet de bedoeling de lijst uit te breiden met blok 1 + blok2, blok1 + blok 2 + blok 3, etc.
Dan krijg ik uiteindelijk een lijst van 16 items...
Hoe kan ik toch meerdere items selecteren om daar weer een bewerking op uit te voeren?
Ik hoop dat de vraag duidelijk is gesteld.
groet,
Dave.