• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

fout in mijn programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shery

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Wie kan mij helpen
Ik heb een fout in mijn programma zitten
Als je mijn prog. Opstart zie je een userform6 waar je wat gegevens kunt ingeven deze geef je ok
Vervolgens zie je op blad1 een aantal commandbuttons staan waarvan ook een met de tekst MENU als je deze aanklikt zie je een userform waar weer een button instaat met ENTRASEC als je deze aanklikt zie je een andere userform4 met een aantal invult velden waaronder ook een checkbox5 (geanodiseerd) en een combobox3 (kleur)

Nu gaat het om deze twee als de checkbox5 is aangevinkt mag de combobox3 niet meer ingevuld worden
Dit is me ook gelukt maar hier ontstaat ook mijn probleem
Als ik vervolgens dan toch checkbox5 probeer aan te klikken loopt mijn programma vast en sluit af
Ik kom er zelf niet achter wat ik verkeerd heb gedaan :mad:

Bijlagen

Wat voor foutmelding krijg je eigenlijk ?
Ik heb het programma zonder problemen kunnen gebruiken .

Wellicht ten overvloede maar het loont de moeite om de besturingselementen en de userforms te benoemen zodat ze makkelijker in de code te lezen zijn.
Tevens is het zeer raadzaam om de variabelen te benoemen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dan krijg ik de melding dit prog reageerd niet

en vervolgens kan ik kiezen beeindigen en sluit het prog af

het gebeurd alleen als je geanodiseerd hebt aangevinkt en dan op de box kleur gaat staan en klikt:shocked:

Als je bij de code het Frame Disabled dan is het probleem volgens mij verholpen.

Code:
Private Sub CheckBox5_Click()
If CheckBox5 = True Then
    Frame9.Enabled = False
    ComboBox3.Value = ""
    ComboBox3.Enabled = False
Else
    Frame9.Enabled = True
    ComboBox3.Enabled = True
    ComboBox3.Value = ""
End If

End Sub
Niet de meest elegante manier.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi Shery,

Je probleem zit hem in het volgende.

Zet de eigenschap Cycle van je frame9 op 0 - fmCycleCurrentForm. Dus niet op 2- fmCycleAllForms. Ik weet niet precies waarom, maar het werkt dan wel.

spidy, je doet je naam eer aan :love:
je helpt je medemens

ik weet niet hoe je het allemaal flikt en hoe je in een ander zijn programma de fouten eruit weet te halen maar je bent een topper:thumb:

laat dit maar lezen aan je nieuwe werkgever;)

Shery

Hoi Shery,

Je probleem zit hem in het volgende.

Zet de eigenschap Cycle van je frame9 op 0 - fmCycleCurrentForm. Dus niet op 2- fmCycleAllForms. Ik weet niet precies waarom, maar het werkt dan wel.

Echt top hoor :thumb:

Ik doe mijn best :)

Helaas de laatste tijd te weinig tijd om de wat grotere problemen mee aan te pakken, maar deze kon ik niet laten liggen :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan