de beste back-up systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvcgraphics

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Ik had graag eens geweten welk systeem het beste is voor back-up

-tapestraem (traag) of bestaan er nu vluggere?
-2 harde schijven? net miserie gehad... 2 harde schijven gecrasht, (maxtor 2)
-online (betrouwbaar?) kraken van je files enz... traag. voordeel dat je ze overal kan downloaden.

Wie help me voor het beste prijs kwaliteit...waar moet ik zoeken?
het gaat over +/- 500 gig (klanten, fakturen, foto's, enz??

Didier

Laatst bewerkt:
op slaan op dvd media ?
ander merk externe backup harddisk ?
tape streamers vind ik niets sloom en te duur en echt ook zo betrouwbaar niet,

Ik zou als een externe hardeschijf met firewire kopen . Die crashen waarschijnlijk niet snel, zijn snel, veel opslag ruimte. Dus... ik heb er laatst 1 van toshiba 320 gb gekocht (geen firewire). kijk maar op de site van bijv. computerland.nl, paradigit.com etc. Dan vind je genoeg externe harde schijfen in allemaal verschillende kwaliteiten en opslag.
En nog iets, externe harde schijfen hoef je ook niet moeilijk te doen met aansluiten. Gewoon usb-stekkertje erin en klaar:thumb: :thumb:

Hoe vaak wil je backuppen en hoelang ga je ze bewaren? Wordt het full backup of incremental?

500gb op dvd zou ik echt niet doen. Kost je per keer meer dan 100 dvd's.

Aan de hand van de frequentie en hoelan je het wilt / moet bewaren kun je een betere beslissing nemen

Hoe vaak wil je backuppen en hoelang ga je ze bewaren? Wordt het full backup of incremental?

500gb op dvd zou ik echt niet doen. Kost je per keer meer dan 100 dvd's.

Aan de hand van de frequentie en hoelan je het wilt / moet bewaren kun je een betere beslissing nemen

dat zijn bestanden zoals fakturen, foto's, klantenbestanden en zo.
Maar 't is niet zo als ik op de ene schijf iets verwijder dat hij dat ook op die andere zou moeten verijderen, erbij zetten ja, veranderen ook niet, want als ik een fout maak, dan is het ook weg hé op de back-up.

Didier

Wat voor bestanden het zijn is onbelangrijk. De hoeveelheid is belangrijker maar hoe vaak wil je backuppen. 1x per week, 2x etc?

Ben je verplicht om het te bewaren? Wil je backups bewaren? en zo ja hoelang wil je dat? 1 week, maand, jaar, etc?

Wat voor bestanden het zijn is onbelangrijk. De hoeveelheid is belangrijker maar hoe vaak wil je backuppen. 1x per week, 2x etc?

Ben je verplicht om het te bewaren? Wil je backups bewaren? en zo ja hoelang wil je dat? 1 week, maand, jaar, etc?

+/- 500 gig
1 keer per week minimum
1 backup zal genoeg zijn zeker?
voor de rest van mijn leven wil ik ze bewaren (maar het hoeft er maar 1 te zijn hé)

Dus als je bijv vandaag een backup maakt die bewaar je de hele tijd en als je volgende week een nieuwe maakt die wil je ook bewaren. Dus uiteindelijk krijg je een kast of kasten vol met backups? Of bijv je maakt vandaag een backup en die bewaar je en dat medium overschrijf je weer?

Al met al denk ik toch dat je het beste voor een tapestreamer kunt kiezen

Dus als je bijv vandaag een backup maakt die bewaar je de hele tijd en als je volgende week een nieuwe maakt die wil je ook bewaren. Dus uiteindelijk krijg je een kast of kasten vol met backups? Of bijv je maakt vandaag een backup en die bewaar je en dat medium overschrijf je weer?

Al met al denk ik toch dat je het beste voor een tapestreamer kunt kiezen

het 2é hé...
misschien ook een back-up van een backup ;-)

je weet nooit zeker hé.. pfff

EN moest ik nu een nieuwe PC kopen met apparte 2 harde schijven van 500 gig
en die laat ik draien op linux.

Ik zet die in een apparte plaats (boven in de privégedeelte vn het huis waar niemand aan kan) en ik bewaar bvb alles beneden en mijn andere 4 pc's nemen en schrijven er bestanden naartoe, en 1 keer per week zet ik alles op de eerste hrde schijf boven, en na controle nog eens naar de 2e harde schijf.

linux is toch veel stabieler hé?
EN ik kan bvb ook een andere partitie maken voor mijn webcams die in de winkel staan.

:-) wat denken jullie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan