teller maken op form

Status
Niet open voor verdere reacties.

francis997

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2005
hey,

Ik heb een database. Nu ben ik ben ik bezig met een formulier waarop 3 knopen komen.
1. rfi, die opent het formulier calls, en werkt ok.
2. Changes, die telt bij de changes 1 op, dit werkt nu alleen bij het laten maken van een nieuw record in de TBL_changes. Maar het is de bedoeling dat als er in het veld(er is maar 1 veld) staat 1 dat dit na het drukken op de knop 2 wordt.
3. Incident, hetzelfde als bij de changes knop, alleen dan voor incidenten.

Op dit moment werkt allen de rfi knop naar behoren.De knop changes werkt gedeeltelijk. En de knop incident werkt helemaal niet

Kan iemand mij helpen?

Laatst bewerkt:
Ik heb een voorbeeldje gemaakt van hoe het nu zit, aangezien ik deze niet in het vorige bericht kan toevoegen, doe ik het hierzo.

Bijlagen

Ik snap niet precies wat je wilt bereiken?

Als het de bedoeling is dat bij het drukken op een knop het laaste record word opgehaald en daar eventueel 1 bij opgeteld word moet je dlast gebruiken als het om een huidig record gaat zou ik dlookup gebruiken deze twee lijken veel op elkaar qua syntax maar de ene zoekt en de ander zoekt de laatse afhankelijk wwar je hem gebruikt moet je de statments scheiden met , of ;

hier een voorbeeldje in code:

Change = Dlookup("[1]","2","3 =4")

([1]) is een veld uit tabel (2) Waar veld (3) waarde 4 is.

Ik heb dus een tabel changes met 1 veld, en 1 record. Het is de bedoeling dat er bij het getal dat in het record staat telkens 1 wordt opgeteld.Dus ik zal het proberen met de waarde die gezegd is.

Ik probeer ook nog om de teller van ide ncidenten werkend te krijgen op hetzelfde formulier, die staan in de tabel incidenten. Nu krijg ik het idee dat het niet mogelijk is om gegevens van meerdere tabellen op 1 form te krijgen, tenzij de gegevens een relatie met elkaar hebben...klopt dit?

Ik heb dus een tabel changes met 1 veld, en 1 record. Het is de bedoeling dat er bij het getal dat in het record staat telkens 1 wordt opgeteld.Dus ik zal het proberen met de waarde die gezegd is.

Ik probeer ook nog om de teller van ide ncidenten werkend te krijgen op hetzelfde formulier, die staan in de tabel incidenten. Nu krijg ik het idee dat het niet mogelijk is om gegevens van meerdere tabellen op 1 form te krijgen, tenzij de gegevens een relatie met elkaar hebben...klopt dit?

Als je dlookup gebruikt is een relatie niet nodig. maar is die teller een totaal van het aantal records van incidenten?

dat totaal is op dit moment nog gelijk aan het "autonummer" van het sleutelveld...verder ben ik niet gekomen...

je kunt hem op een form gebruiken als besturingselementbron

of je kunt hem in vba gebruiken

net wat je wil let wel op dat je bij de een ',' moet gebuiken en bij de ander ';' afhankelijk waar je hem gebruikt,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan