KPN klacht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henke

Verenigingslid
Lid geworden
7 dec 2004
Weet iemand waar ik een klacht over Internet + bellen bij de KPN kan indienen.

Ik kom gewoon niet verder. Na 4 weken nog geen aansluiting.:evil:
Niet via het normale kanaal, die komen toch niet aan want die sturen je weer naar een 0800 nummer waarmee je niets opschiet.

Wie kan mij helpen?

Bedankt voor je snelle reactie, maar dat wist ik wel.

Het probleem is dat je hiermee niet verder komt, ze sturen je van het kastje naar de muur.
Ik ben daar al 4 weken mee bezig, je komt absoluut niet verder. Ik zoek een E-mail adres.

Nooit eerder kregen we zoveel klachten in korte tijd over een product. Afgelopen september besteedde Radar al aandacht aan KPN internetplusbellen. Toen ontvingen we al honderden klachten, maar deze stroom bleef aanhouden. Daarom vanavond wederom aandacht voor het nieuwe product van KPN.

Even een opsomming van klachten die wij binnen kregen. De helpdesk is moeilijk te bereiken, je staat lang in de wacht. Er wordt beloofd dat je wordt teruggebeld wat vaak niet gebeurt. Het aanvragen van het product levert ook problemen op. Als er maar iets mis is met een aansluiting kan het maanden duren voordat je gebruik kan maken van InternetPlusBellen. Dan heb je nog de categorie storingen. Niet kunnen bellen, niet gebeld kunnen worden, geen internet, deze klachten kwamen we vaak tegen.

In september vroegen we KPN al om een wervingsstop, maar KPN zegt dat het overgrote merendeel tevreden is en dat er procentueel gezien er niet zoveel klachten zijn. Er komen wekelijks duizenden klanten bij. Daarom zien zij niets in een wervingsstop. Zij stuurden ons ook de volgende reactie:

'We hebben geconstateerd dat de meeste problemen zijn ontstaan door de installatie van InternetPlusBellen.

• Indien klanten het activatietelefoontje niet plegen zodat IPB ook gaat werken.
• Indien er 2 ISDN verbindingen in een huis zijn of er oude ISDN apparatuur aanwezig is.
• Indien een klant emailadressen wisselt tijdens het proces
• Indien klanten woonachtig zijn op bijzondere locaties (bv. Bungalow park)
• Indien klanten een bijzonder adres hebben bijvoorbeeld: …gracht 43a -2 hoog in Amsterdam

Een deel van de klachten wordt veroorzaakt door de enorme vraag. InternetPlusBellen is een enorm populaire dienst, we kunnen wel stellen de populairste van Nederland. We sluiten per week duizenden klanten aan en duizenden per week installeren die dienst zelf elke week. Om een beeld te schetsen: de totalen bij elkaar betekenen het aansluiten van een hele stad als Aalsmeer (23.000 inwoners), Noordwijk (25.000) of Heiloo (22.000) per week. Het is voor KPN onacceptabel dat onze klanten nog steeds problemen hebben met de installatie maar het geeft wel aan dat het voor KPN nog wat tijd kost voordat alle problemen verholpen zijn.

KPN heeft inmiddels de volgende maatregelen genomen om klachten te voorkomen:
• Verdubbeling van de capaciteit in onze callcenters.
• 300 extra installatiemonteurs aangenomen die klanten thuis helpen met installatie van IPB.
• Een extra team van 20 mensen aangesteld die complexe klachten op individuele basis behandelen tot de klacht is opgelost.
• KPN heeft een tweede verbeterd modem geïntroduceerd.
• KPN zal spoedig een nieuw installatiepakket introduceren die eenvoudiger in gebruik is.
• KPN heeft de installatie instructies verder verbeterd.
• De klantuitvraag is verbeterd: we stellen uitgebreide vragen als bijvoorbeeld: “heeft u een alarmlijn, heeft u een ISDN-verbinding, gaat u verhuizen, wilt u uw emailadres veranderen…” Deze vragen helpen KPN om in eerste instantie mogelijke installatieproblemen te verkomen.
• KPN heeft een online ‘track-and-trace’ systeem ontwikkeld waarmee klanten precies kunnen volgen wat de status van hun order is en wanneer het installatiepakket zal worden afgeleverd.
• KPN heeft een nieuwe service-omgeving gebouwd op www.kpn.com waar veel informatie te vinden is en waarmee veel vragen van klanten kunnen worden beantwoord.

Ja Ja, maar ik had 2 weken ADSL maar nu na 4 weken nog steeds niets meer.
Eindeloos bellen met de helpdesk wachten en wachten maar geen resultaat.:(

Ik wil een klacht indienen en niet bij zo'n helpdesk o.i.d.

Ik kreeg van een storingsdienst medewerker een E-mail adres support@kpn.com maar dat werkt niet. Die bounced direct terug.

Jammer dat je de uitzending niet gezien hebt.
Ze doen niet veel met de klachten aangezien men het percentage klachten in schril contrast vinden staan met het aantal aanmeldingen. Kortom, dat er een paar honderd klachten binnen komen terwijl er duizenden aansluitingen per week bijkomen vinden ze acceptabel.

Tja, de vraag is hiermee nog niet opgelost:confused:

Belachelijke redenatie van de KPN, ik geloof dat ik hiermee naar Radar of de Consumentenbond moet.

Laatst bewerkt:
of neem een andere provider ;)
wat je ook kan doen aan gezien zij contract breuk doen.

Tja, de vraag is hiermee nog opgelost:confused:

Belachelijke redenatie van de KPN, ik geloof dat ik hiermee naar Radar of de Consumentenbond moet.

Ik weet dat ik hier je vraag niet mee oplos maar ik probeer je wat inzicht te geven over hoe KPN hier mee omgaat. Je kan via www.trosradar.nl een klacht indienen dacht ik...

Kpn internet plus bellen

Ook ik heb veel problemen gekend met de installatie was 3 van de 4 isdn nummers kwijt en kreeg die niet meer terug
Na veel heen en weer gebel en uiteindelijk het indienen van een fikse schade claim ( die gehonoreerd is) mag ik zeggen dat ik nu bij de tevreden klanten behoor.

Voor de geintereseerden heb ik wel telefoonnummers die rechtstreeks toegang verschaffen tot de afd calamiteiten
en evt het adres waar de schade claim naar toe kan

Wel enkele nuttige tips;

Schrijf altijd op wie je aan de lijn hebt vraag de naam vraag of het gesprek opgenomen mag worden ( men wordt hier in veel gevallen serieuzer van )
spreek duidelijk af wanneer je teruggebeld gaat worden en wie dat gaat doen.
Neem geen genoegen met de medewerkers van het call center ( 0900 brigade)
Zij zijn in de regel zeer vriendelijk en komen vaak niet uit de wat moeilijkere zaken.
Blijf correct (hoe moeilijk dat is ) Er zitten zeer gemotiveere mensen bij KPN

Vraag na welke status uw klacht heeft en registreer dat ( neem geen genoegen met ontwijkende antwoorden) elke medewerker kan op zijn beeldscherm zien hoe vaak u gebeld heeft en met wie (kortom men legt alles vast ) U hoeft uw verhaal dus niet iedere keer op nieuw te doen.

Houd er rekening mee dat uw lijn geporteerd moet worden en dat neemt (althans rond mei 2006) enkele dagen in beslag ( van telefonie omzetten naar adsl)

En verder iedereen sterkte gewenst met uiteindelijk een goed produkt wat IPB WEL is
groet Rien

Beste Rien,
wil je mij de telefoonnummers geven die rechtstreeks toegang verschaffen tot de afd calamiteiten en evt het adres waar de schade claim naar toe kan?

Ik ben tot nu toe niet verder gekomen.

De vraag is opgelost, maar het probleem nog steeds niet.
Ik ben op allerlei manieren bezig!

Ik snap er eigenlijk niets van want volgens mij is het gewoon ADSL aansluiten op mijn adres en dan werkt de zaak weer.
In het begin werkte het ook, 2 weken. Ik kon me alleen niet aanmelden bij 1369, dat was toen het probleem.

OK, bedankt voor alle reacties:thumb:

Laatst bewerkt:
Niet te geloven. Na ongeveer 6-7 weken ploeteren en geen enkel reactie op brieven, klachten enz. hebben we ten einde raad een monteur besteld.
En wat denk 2 weken later Op internet!!!!!
Het aansluitpunt was niet goed aangesloten!!!!
Het modem was niet in orde (nieuw geleverd) en de telefoonaansluiting zit nu rechtstreeks met een kabel van het modem naar het aansluitpnt in de wand.
Ik snap er werkelijk niets meer van.
Alle telefoons (3 stuks kantoor, gang en slaapkamer) zijn nog gewoon aangesloten, zonder splitter en werken ook nog, overigens niet altijd als je aan het internetten bent.

Maar ja zo zie je maar je kunt beter direct een echte monteur laten komen:evil:

Ik wil dit ook niet maar KPN helaas wel...

Ik heb gemerkt en ervaren dat KPN er een totale chaos van kan maken. Niet expres maar uit onkunde.
KPN is niet de KPN die ik bijna een halve eeuw hebt gekend.
KPN is niet meer en vaak zelfs minder dan andere profiders !

Ik heb meer dan 1 jaar IPB van KPN..
Telefoon is voor mij belangrijk en eigenlijk een noodlijn.
Daar is KPN verschillende malen van op de hoogte gebracht.

In dit jaar ben ik verschillende problemen tegengekomen..
Allereerst hadden ze mij te vertellen dat een noodlijn via IPB niet verstandig is want als de stroom uitvalt.. is er geen telefooon..

Verders is het een jaar van wel telefoon..
.. geen telefoon..
.. wel internet..
.. slechte of geen internet..
.. steeds slechtere service via klantenservice..

Afgelopen zaterdag.. 20 januari 2007.. kon ik plots niet meer telefoneren.. (is een noodlijn dus dit mag niet mogelijk zijn !)
Blijkt dat iemand in de centrale mijn telefoonnummer er heeft uitgegooid.. tenminste dat vertellen verschillende medewerkers van de servicedesk.

Maar ja wat dan?
Ik zou verwachten dat er grote spoed achter wordt gezet om de gemaakte fout(en) te corrigeren … dit heet service voor de klant..
Helaas.. dat WAS(!) KPN maar nu niet meer.
Zij maken fouten en ik kan op de blaren zitten..
Niemand neemt daar de verantwoording!
Ik heb het al eerder gehad dat ik een week geen telefoon had.. met als argument van KPN dat iemand in de centrale een KRUISDRAAD had verwisseld !?!
Wat voor mensen werken er tegenwoordig dan bij KPN ???
O.K. Fouten .. maar wat dan nog??
Gewoon hertellen.. en opgelost..
Maarja.. nu word ik wel heel gemakkelijk.
Het is de Nieuwe KPN !

Uiteraard neem ik de dagen daarop telefonisch contact en vraag met SPOED een Telefoonlijn.. (wat vraag ik hier teveel?).

Voor alle duidelijkheid … ik ben geen wanbetaler.. ik betaal automatisch.. elke maand !

Vandaag.. woensdag 24 januari 2007 ben ik ook maar weer gaan bellen en hang nu 2 Uur en een KWARTIER aan de telefoon.. en nog steeds niemand..
Deze lange tijd is niet bijzonder en eigenlijk een standaard aan het worden… KPN is volkomen verdwaald…
Mijn vraag is simpel..; Wie neemt hier de verantwoording en zorgt voor een snelle oplossing ?

Niemand !!!
De KPN doet het niet goed en maakt de ene fout op de ander..
.. maar niemand durft de verantwoording te nemen..

Wat heb ik dan te doen??
Ik ben volkomen radeloos..
Ik ervaar onmacht van mijn kant..
Ik ervaar ook de misbruik hiervan door KPN..

Waar ben ik in godsnaam terecht gekomen ???
Het is nu kwart voor tien in de avond en hang aan de telefoon sinds kwart over zeven vanavond..
Mobiele telefoon wel te verstaan en BUITEN, want binnen heb ik geen ontvangst.. (is bij KPN meermalen bekend !).
Ik kan u verzekeren dat rond de NUL graden behoorlijk koud is !!!
Maar ik heb geduld..
De juffrouw door de telefoon vraagt ook met regelmaat om
EEN OGENBLIK GEDULD ALST U BLIEFT !

Nu is het inmiddels kwart voor tien savonds dus hang ik TWEE EN EEN ALF UUR AAN DE TELEFOON !!!’
Wie helpt mij?? Of liever… Wie wil mij helpen??

Ik heb ook mails gestuurd.. maar dat neem ik maar niet meer serieus..
Heb vele mails gestuurd.. geen reactie of geen antwoord op de vraag..

Nog steeds niemand aan de telefoon dus maar neergelegd en opnieuw gebeld met 08000407.. inmiddels is het TIEN uur in de avond.. en ben al aan het bellen vanaf KWART OVER ZEVEN !!

Eerder op de dag is mij aanbevolen een nieuw telefoonnummer aan te vragen want dat is dan binnen VIJF dagen gereed..
Dus dat doe ik dan maar… Goed advies volg ik altijd op..
Helaas dat kan bij mij niet want dan heeft er een nieuw kabel gelegd te worden.. althans dat verteld de KPN medewerker..

Wat heb ik aan een advies dat niet gerealiseerd kan worden ???
Het resultaat blijft hetzelfde..
Dus GEEN telefoon.. ! .. Wat betekent KPN ook weer ???

Het afgelopen jaar (2006) heeft IPB soms gewerkt.
Tot drie keer aan toe zijn monteurs bij mij thuis geweest om dat het e.a. minder dan goed werkt(e).

Het is inmiddels 22:05 uur .. en krijg een jufrouw die verteld..
ONZE MEDEWERKERS ZIJN IN GESPREK EEN OGENBIK GEDULD A.U.B.

Voor alle duidelijkheid… IK VERZIN DIT NIET !!

Tien voor elf eindelijk contact.. maar ja die weet het ook niet dus wordt ik door verbonden….
ONZE MEDEWERKERS ZIJN IN GESPREK EEN OGENBIK GEDULD A.U.B

Ik begrijp best wel dat ik iets absurds vraag.. gewoon TELEFOON en ik betaal daar maandelijks een bedrag voor.. .. Het is toch KPN !

Inmiddels heb ik vanavond niet gegeten.. (goed voor de lijn) want zit buiten bij NUL graden en bij de mobiele telefoon.
Misschien lijkt het dat ik er meer voor over heb dan de KPN en dat is ook zo! Het gaat om mij en vroeger was dat bij de KPN ook zo..!
Ik ben klant en vroeger was een klant bij de KPN belangrijk..
Nu is KPN helaas niet meer dan elk andere Profider..

Het is nu inmiddels Half elf in de avond.. en helaas ZIJN AL ONZE MEDEWERKERS IN GESPREK !

Het lijkt misschien dat ik veel geduld heb omdat ik vanaf kwart over zeven buiten via de mobiele telefoon (0 graden) aanwezig ben…
.. maar ik begrijp ook hoe moeilijk de KPN medewerkers het hebben.

Inmiddels heb ik nog steeds geen telefoon…
Zonder telefoon is het dus niet slapen.. (bekend bij KPN)

Om Half elf s’avonds maar weer even opnieuw gebeld maar kreeg de melding dat het erg druk is en de verbinding verbroken wordt..

Ik ben dus de hele avond aan het bellen met dit resultaat..
Een machteloos gevoel… en het heeft dus geen enkel zin..

Het is nu Kwart voor elf s’avonds.. en krijg steeds de melding
HET IS NU ERG DRUK BELT U LATER NOG EENS OP EEN ANDER TIJDSTIP.

Geen probleem.. als KPN maar verteld welk tijdstip dat is..
Ook vreemd dat het nu ineens druk is om VIJF VOOR ELF s’avonds bij de helpdesk van KPN..
Er zal toch niks bijzonders zijn ??? of wel ??
Maar hopen dat het goed gaat met KPN want ik maak mij ongerust..

KPN zit in de wolken (ondanks hun eigen gecreëerde problemen)
Het is aan een ieder die het avontuur aan gaat..(vrijwillig)
Succes ! Want het is je eigen keuze en verantwoording..
Ikzelf ben meer dan een jaar een experiment geweest van KPN en dat op mijn eigen kosten.. Zo zijn er meer klanten..
Dit is niet vooraf verteld.. !
KPN Zou zich moeten schamen maar de realiteit is anders dus neem ik dat op mij… IK SCHAAM MIJ VOOR KPN !

Wordt vervolgd..

[mod]Dit lijkt mij niet de bedoeling. Als KPN zelf wil dat deze nummers in het openbaar verschijnen doen ze dat zelf wel[/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook vreemd dat het nu ineens druk is om VIJF VOOR ELF s’avonds bij de helpdesk van KPN..

Denk je dat er om die tijd nog 100den mensen werken? Het is natuurlijk vervelend dat het allemaal zo lang duurt, maar om dan zo laat te bellen en gelijk een medewerker te verwachten.....

L.s.

Als ik zie dat er een forum lid de moeite neemt om in een uitgebreid schrijven zijn problemen voor te leggen
Wie bent u dan meneer ""Breezer"" om te zeggen dat het niet de bedoeling is dat andere nummers van KPN gekozen kunnen worden om het doel te bereiken
Ik zet bewust geen nummers op dit forum
en bepaal zelf wel wie IK helpen wil
groet Rien :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan