rpinzon310
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 okt 2004
Mijn hardschijf piep soms... wat kan het zijn? waar moett ik opletten?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ben je zeker dat het je harde schijf is die je hoort? Het is niet een geluid dat je hoort door je PC-speaker, of door je koptelefoon/luidsprekers?
Hoor je het bij speciale gebeurtenissen of bewerkingen?
Bewerkingen waarbij de HD veel werk moet verrichten, vooral schrijven maar ook lezen.
Je moet bijvoorbeeld een "zwaar" programma openen, of je slaat veel gegevens op.
Wordt het piepen dan erger?
Maar ik zou in ieder geval die controles doen en weet je de fabrikant van je HD?
Die tool werkt niet bij Sata/Raid HD'en, maar als je een IDE/ATA HD hebt werkt het prima.
Okay, ik ben benieuwd naar het resultaat van het tooltje.
Die uitslag van het Maxtor-tooltje geeft aan dat je HD in orde is. Binnen Windows heb je dan alleen nog die schijfcontrole waarover ik eerder al sprak. Dus met de optie: beschadigde sectoren zoeken en repareren. Maar zoiets veroorzaakt geen piepen.
Ik denk toch dat die ergens anders door komen. Zijn het piepen als je opstart? Dan kan het je BIOS zijn die ergens over protesteert.
Hoi Lollige, dat tooltje heeft al gewerkt, de schijf was in orde. Niet de hele thread gelezen?Ik denk niet dat zo'n HD tooltje gaat werken, of iets uitvinken in de bios, aangezien het niet in beide zit (denk ik)
Wat het wel is weet ik niet
Hoi Lollige, dat tooltje heeft al gewerkt, de schijf was in orde. Niet de hele thread gelezen?![]()
Leuk om te horen dat je het niet weet wat het wel is![]()
Dat zijn TS en ik met je eens, zoals je ook kunt lezen. Maar ik wacht nu eerst maar op een reactie van TS.en ik denk dat dat niet aan de HD
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.