HitmanPro2.5.5.2

Status
Niet open voor verdere reacties.

MissKiWi

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2005
Hoi,
ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht, de winkel heeft er McAfree opgezet en HitmanPro.
Ik wou gisteren met ppt werken maar het ging echt heel erg traag, wat ik heel erg ongewoon vond voor een nieuwe pc!
Vandaar dat ik ff keek eerst bij McAfree, virusscan gedaan, niets op gezegt maar plots kreeg ik toen de melding: "uw computer is niet beschermd". Toen heb ik eventjes gekeken en stond er dat geen uitgaande firewall is geinstaleerd, dat de identiteitsbescherming ook niet is geinstalleerd en dat bij ouderlijk toezicht de inhoud blokkeren ook niet geïnstelleerd is op de computer.
Zijn dit noodzakelijke dingen op een computer? Want ik zou wel liefst een gratis virusscan behouden en om het te beschermen op die dingen die ik daarnet opsomde moet je betalen.
Toen heb ik maar een himanpro scan gedaan om de spyware aangezien die geen virussen vond, en heb ik "gevaren automatisch verwijderen" aangevinkt. M'n hitmanpro heeft 9 bestanden geïdentificeerd en 2 registerobjecten geïdentifeceerd, maar volgens mij heeft hij die niet verwijdert want na afloop van de scan kreeg ik gewoon een soort van rapport en dan sloot die af?!
Hoe kan ik die bestanden toch verwijderen?
En wat betekent "registerobjecten" precies?

Iig heel erg bedankt!

gooi iig die hitmanpro er maar af ...
wat de rest betreft, de pc-boer dient een goedwerkende nieuwe pc af te leveren, dus zou ik gewoon teruggaan en de ganse boel in orde laten zetten.

gooi iig die hitmanpro er maar af ...
wat de rest betreft, de pc-boer dient een goedwerkende nieuwe pc af te leveren, dus zou ik gewoon teruggaan en de ganse boel in orde laten zetten.

Waarom is hitman dan niet goed?
Iig heb ik een paar instellingen verandert, kheb o.a. Spy Sweeper aangeklikt en Spywareblaster en die werken nu met hitmanpro... of is dat een foute zet?

Je kan beter de programma's los gebruiken, die in Hitman pro zitten. Zo hou je controle over wat er wel en niet verwijderd kan/mag worden. Zoek maar eens op het forum op Hitman pro, dan zul je zien hoeveel problemen er zijn.:(

Je kan beter de programma's los gebruiken, die in Hitman pro zitten. Zo hou je controle over wat er wel en niet verwijderd kan/mag worden. Zoek maar eens op het forum op Hitman pro, dan zul je zien hoeveel problemen er zijn.:(

Owh ok! Dankje om jullie reacties, kheb m'n scan opnieuw laten doen met die andere erbij en vind er nu iets meer, kga die nog laten afwerken en dan eens kijken voor eventueel aparte dingen?!
En waarschijnlijk ga ik die virusscan eraf gooien en opnieuw AVG downloaden, kwas daar tevreden over!

En als je inderdaad AVG Anti-Virus wil gebruiken ipv McAfee: goede keus!:thumb:
McAfee vertraagt je pc een stuk meer dan AVG en AVG vindt ook gewoon veel en heeft een prima realtime protection.

En vergeet een firewall niet!

Hey mensen,
k'heb nog een vraagje, wat is een gratis en goede spyware programma?
Ik had spysweeper gedownload en hem laten draaien, 8 dingen gevonden en ik wil ze verwijderen maar kmoet dan zo'n volledig ding kopen?!
Dankje!

HMP gooit noodzakelijke dingen van je pc en je hebt er geen controle over ...

kijk hier maar eens !
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?p=82335

Dan ben ik een gelukkige gebruiker daar ik NOOIT last van HMP heb en het erg regelmatig gebruik op erg veel verschillende pc's.....

trouwens Het Nucia bericht is van 2005 (november) en sindsdien zijn er maar een paar aanpassingen in de HMP software geweest (understatement)
Dus ik wil graag recentere "bewijzen" dat HMP bagger is. want ik ben het nooit tegen gekomen.

(Windows ME was ook bagger maar om nou te zeggen dat omdat me bagger is de huidige xp bagger is vind ik kort door de bocht)

Laatst bewerkt:
@ MissKiWi,

Goede gratis anti-spyware programma's zijn bijvoorbeeld Ad-Aware SE, Spybot Search & Destroy en AVG Anti-Spyware ( gratis, maar dan geen bescherming ).
Hier vind je een handleiding van Ad-Aware SE, hier een van Spybot en AVG Anti-Spyware vind je hier.
En hier vind je de online spywarescan van AVG Anti-Spyware. Succes!:thumb:

@ Ellasar,
Dan heb je inderdaad een gelukkige gebruiker!

Dan ben ik een gelukkige gebruiker daar ik NOOIT last van HMP heb en het erg regelmatig gebruik op erg veel verschillende pc's.....

trouwens Het Nucia bericht is van 2005 (november) en sindsdien zijn er maar een paar aanpassingen in de HMP software geweest (understatement)
Dus ik wil graag recentere "bewijzen" dat HMP bagger is. want ik ben het nooit tegen gekomen.

(Windows ME was ook bagger maar om nou te zeggen dat omdat me bagger is de huidige xp bagger is vind ik kort door de bocht)

kijk maar eens op nucia hoeveel pc's er door HMP de soep indraaiden ...

Maar verwijdert ie de aangetroffen bestanden dan ook?
Of moetje daar ook speciale dingen voor doen?

Hitman Pro verwijdert de gevonden infecties ja.
Maar niet die van Spy Sweeper of Spyware Doctor.

Hitman Pro is dan wel verbeterd, maar het is nog steeds beter om de verschillende programma's los te installeren. En je hebt niet alle programma's in HMP nodig.

Hitman Pro verwijdert nog steeds sommige goede systeembestanden. En je hebt nog steeds te weinig controle over het scannen / verwijderen.

kijk maar eens op nucia hoeveel pc's er door HMP de soep indraaiden ...

Gezocht op Hitman, nix kunnen vinden, wel logjes waar in vermeld word dat er hmp gebruikt word maar er verder ook niets op gezegt word.

Ok ik heb alleen van de eerst 50 hits er 20 doorgelezen......
Dus heb ik nog steeds geen bewijs dat het een slechte tool is.

Zelf houd ik ook liever van het zelf in stellen van de verschillende applicaties en hou ik van veel controle over mijn systeem (daarom ook prive een linux gebruiker) maar voor de gemiddelde nederlander (Niet negatief bedoeld) die op de pc zit kan het een handig ding zijn juist om de redenen waarom mensen hier hem niet willen gebruiken.

Voordeel 1: Je hoeft niet allemaal losse programmas te downloaden 1 is voldoende en die regelt het allemaal
Voordeel 2: Je hoeft totaal niet te weten hoe je de programma's insteld, dat doet hitman pro voor je
Voordeel 3: binnen luttele klikken is je systeem relatief schoon (Nee ik denk niet dat hij alles weghaald maar wel het meeste...net zoals alle programma's)

aan de HMP - fanaten ... doe maar, maar houd een back-up achter de hand , iedereen kan die gebruiken, en jullie net iets meer :D

Is het de installer die de scanner af laat gaan, of het 'programma' zelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan