• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro knop ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
OK

had ik ondertussen ook gevonden , alleen de link bij het opnieuw maken met een andere knop in ander bestand was ik nog even aan het zoeken

k zit nog met een bijkomend probleempje : indien ik 2 x of meerder malen klik op knop 2
( reset knop) na eerst vermenigvuldigd te hebben worden mijn waarden steeds kleiner

Ze zouden niet hoger of lager mogen gaan dan de ingestelde waarde

Kan je er een limiet op zetten .??

dwz 1 drukken op knop 1 = waarde met faktor naar boven ( maar 1 * uitvoerbaar)
1 drukken op knop 2 = waarde resetten ( maar 1 * uitvoerbaar)

daarna terug via knop1 naar boven .. enz..

Laatst bewerkt:
Kopieer dan eerst het eerste getal naar een andere plaats. Bv. B1. Doe dan deze code:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Sheets("Blad2").Range("B3").Copy
    Range("A1:A10").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlMultiply
End Sub

Private Sub CommandButton2_Click()
    If Range("A1") / Sheets("Blad2").Range("B3") < Range("B1") Then
        MsgBox "Als je nu zou resetten, dan zouden de waarden kleiner worden dan de oorspronkelijke!", _
            vbCritical + vbOKOnly, "Waarschuwing"
    Else
        Range("A1:A10").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlDivide
    End If
End Sub

Wigi

knop 1 gaat nu nog steeds de waarde vermenigvuldigen met de faktor

knop 2 geeft als melding ; " als je nu zou resetten , dan zouden de waarden kleiner worden dan de oorspronkelijk "

maar hierbij kan ik NIET resetten :confused:

wigi

alvast bedank voor " AL " de hulp zonder was ik er niet geraakt.:thumb: :thumb:

Indien je nog een oplossing mocht weten voor bovenstaand probleem dan graag een retourtje . Indien niet kan ik met de oplossing die je aanbracht wel leven .

Ik zet hierbij de vraag als opgelost.

Nu zoek ik even mijn nest op

groet

grema

Mijn code doet toch wat je wilt? Je kan niet meer lager gaan dan de oorspronkelijke waarden. Evt. kan je die MsgBox wegdoen, maar dan weet je ten minste wat er gaande is.

wigi,

Heb jou code nog even aangepast in knop 1 ; zodanig dat ik maar 1 * kan verhogen.

Alvast bedankt voor alles

Fijn Eindejaar en een succesvol 2007

grema

Kan je in onderstaand : ]:
====

If Range("A1") / Sheets("Blad2").Range("B3") > Range("B1") Then
MsgBox "Als je nu zou resetten, dan zouden de waarden groter worden dan de oorspronkelijke!", _
Else
Range("A1:A10").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlMultiply
End If
====
de tekst van de kolom ook kleuren [/COLOR

Gelieve geen HTML tags gebruiken in je code. De eniget tag je kan gebruiken - en moet gebruiken als het van mij afhangt - zijn code tags. Selecteer je code en klik dan op het hekje net boven de kader waar je je bericht typt. Dan komt je code goed leesbaar te staan.

Over de vraag:

Code:
Range("A1:A10").Interior.ColorIndex = 5

Zoiets?

Wigi

zo dan ( hoppelijk ) :

kleur-code ingevoegd : geeft foutmelding
ELSE - ZONDER IF

Code:
Option Explicit

If Sheets("Lijsten").Range("C3") / Sheets("Faktor").Range("B3") > Sheets("Lijsten").Range("D3") / Sheets("Faktor").Range("B3") Then
       MsgBox "Als je nu zou resetten, dan zouden de waarden groter worden dan de oorspronkelijke!", _
    Else
    Sheets("Faktor").Range("B3").Copy
    Sheets("Lijsten").Range("C1:C51").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlMultiply
   Else
    Sheets ("Lijsten").Range("C2:C52")Interior.ColorIndex = 5
    End If
End Sub

Private Sub CommandButton2_Click()
   If Sheets("Lijsten").Range("C3") / Sheets("Faktor").Range("B3") < Sheets("Lijsten").Range("D3") / Sheets("Faktor").Range("B3") Then
       MsgBox "Als je nu zou resetten, dan zouden de waarden kleiner worden dan de oorspronkelijke!", _
     Else
        Sheets("Faktor").Range("B3").Copy
        Sheets("Lijsten").Range("C1:C51").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlDivide
    End If
End Sub

of kan ik de knop die ik gebruik inkleuren ? om duidelijk aan te geven over welke knop het gaat ?

Alvast bedankt voor de steeds suppersnelle reacties . !!!

Er moet een punt tussengezet worden:

Code:
Sheets("Lijsten").Range("C2:C52")[B].[/B]Interior.ColorIndex = 5

punt geplaatst .

geeft nog foutmelding :

compileerfout : Else zonder IF

kan je 2 maal ELS plaatsen ?? in voorgaande.

ok wigi ,:thumb:

fout gevonden : kleur nu effectief het vak .. Kan ik nu ipv het vak de getallen die erinstaan een andere kleur geven .

En met wat komen andere kleuren overeen.

oefening baart kunst , zegt men ( t is ook zo )

grema

Code:
Sheets("Lijsten").Range("C2:C52").Font.ColorIndex = 5

Oefenen baart inderdaad kunst: als je nu eens met de macro recorder de code opneemt, en kijkt wat Excel je geeft... Ook voor andere kleurtjes dus.

Wigi

Voor kleurennumbers die ik niet van buiten ken, ga ik steeds naar hier bij David McRitchie. Scroll de pagina naar beneden.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan