hoe aan te sluiten?...

Status
Niet open voor verdere reacties.

TerrorMasta

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
ik heb iemand met een fiat uno uit 1992
en hij heeft een radio (sony-cdx-GT410U) of iets dergelijks...
maar nu is de vraag hoe sluit hij deze dan aan... hij heeft wel speakers geplaats en daar de bedrading al van gelecht/getrokken... iedere speaker met 2 kale draadjes (per) speaker
maar dan nu de stroomvoorziening... (rood/zwart)
maar bij deze radio zit een connector bij... met allerlij gelkeurde draadjes...
dus mijn vraag is hoe verbind je dit nou?...

ik wacht jullie reacties af
groetjes peter...

Je zal waarschijnlijk met verbindingsstekkertjes moeten werken ,dus even de + en - van je radio zoeken. Haal wel je accu pool eraf ! En zorg dat er een zekering tussen je aansluiting komt. En dan je speakers aansluiten.

ISO autoradio connector
Deze twee 'stekkers' zijn inmiddels gemeengoed geworden in de automobiel industrie. Iedere moderne auto en iedere autoradio (sinds ongeveer 1996) heeft deze twee stekkers. Het is daardoor meestal een kwestie van plug-en-play. Helaas zijn er een paar eigenwijze merken (VW, Seat, Skoda en nog een enkele) die bepaalde pinnen omwisselen. Voor VW/Seat is het steevast de 'continu'-plus en de 'geschakelde'-plus die bij deze merken omgedraaid moeten worden. Voor oudere auto's zonder ISO stekker of auto's waar de orginele ISO stekkers van weg zijn zal dit schema helpen:

iso-stekker.gif

bron:http://www.markspages.nl

Laatst bewerkt:
Kijk eens bij een grenomeerde automaterialen zaak.
Die hebben voor de meeste type auto's en radio's een verloop kabeltje.
Kost ff een paar eurotjes, maar je bent wel van die probleem af.

Kijk eens bij een grenomeerde automaterialen zaak.
Die hebben voor de meeste type auto's en radio's een verloop kabeltje.
Kost ff een paar eurotjes, maar je bent wel van die probleem af.

NOEM EENS WAT BEDRIJVEN VOOR ME OP?
en anders probeer ik t via t schema...

kijk eens in de GOUDEN GIDS of TELEFOON BOEK

Als er in de auto al een steeker zit aan de kabels dan kun je bij verschillende zaken verloop stukjes halen (o.a. Halfords/Handy Man/Media Markt) waarschijnlijk ook waar je de radio gekocht hebt. Het schema zul je dan alleen nog nodig hebben om de nieuwe speaker(kabels) goed aan te sluiten. Maar kijk eerst maar of er een "Contra"Stekker al aan je kabelboom zit

deze auto heeft helaas alleen kale kabeltjes rood en zwart zeg maar... dus hij weet niet wat hij hier nou mee moet...

Is helaas geen standaard voor, maar in de meeste gevallen is rood de +(schakeldraad) en zwart de massa(-), bij sommige auto's is de bruine draad meestal 12 volt continu.
De overige draden zijn voor de speakers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan