MSpaint afbeeldingen opslaan als JPEG

Status
Niet open voor verdere reacties.

wildone

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2004
Hoi,
Standaard komt bij XP SP2 en MSpaint.exe tijdens het opslaan als.. Bestandsnaam: naamloos en Opslaan als type: 24-bits bitmap (*.BMP; *.dib)

Dit wil ik graag wijzigen in: JPEG en dan in kleine letters dus .jpg
Kan nergens (hele register doorgespit) dit vinden. Ook niet in een .INI file.

Iemand een idee waar dit hopelijk te wijzigen is?

Al vast bedankt voor het meedenken.
Ron

veramder

Wat je dan moet doen,

klik bij save as, zoals je normaal een bestand opslaat
dan kan je je eigenbestandsnaam invoeren,

dan doe je hetvolgende

youbestandsnaam.jpeg

dat zou genoeg moeten zijn

Wat hij dus wil, is dat er automatisch voor .JPG gekozen wordt.

Ik geloof (weet ik absoluut niet zeker) dat dit in Vista gebeurt.. MSPAINT is altijd al BMP liefhebber geweest..

Een nieuwe Paint? Het is niet iets wat je zomaar kan downloaden ofzo hoor ;)..

De informatie gegeven aldaar is puur over de kenmerken van verschillende bestandsformaten, niet over PAINT, noch over zijn opslagmethodieken.

Laatst bewerkt:
Opslagtype is afhankelijk van de office versie welke je hebt.

Open eerst eens een jpg in paint en dan kijken of
je wederom als jpg, save-as, kunt doen.
Doe hetzelfde voor gif.
Anders toch de bmp met irfanview openen en dan save-as jpg doen..

He?
Je kunt in paint wel opslaan als .jpg, maar het gaat de gebruiker er dus om dat dit als standaard staat ingesteld. (volgens mij...)

bovenstaande oplossingen zijn niet de goede.

Ik wil dat MSPAINT standaard aangeeft pictures op te slaan als .jpg (lower)
Nu is het: Opslaan als type: 24-bits bitmap (*.BMP; *.dib)

Heeft niets vandoen met de versie, die zit nl in XP ingebakken.
Draai XP SP2.

Wie weet wel waar je dit kunt wijzigen?

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat het kan.. Notepad, Paint, Calc, etc.. zijn echt hele basis tools. In XP zijn ze al iets getuned, ik weet dat dit in Vista nog meer het geval is. (misschien als ik gelijk heb, en het klopt in vista, zou je de versie kunnen vervangen met de jouwe ==> http://www.wintuning.net/images/testcenter/vista5231/vista_paint.JPG (ff de URL plakken in je browser).

Anyway: ben bang dat het niet kan maar ik ben nog aan het zoeken.

Laatst bewerkt:
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat het kan.. Notepad, Paint, Calc, etc.. zijn echt hele basis tools. In XP zijn ze al iets getuned, ik weet dat dit in Vista nog meer het geval is. (misschien als ik gelijk heb, en het klopt in vista, zou je de versie kunnen vervangen met de jouwe ==> http://www.wintuning.net/images/testcenter/vista5231/vista_paint.JPG (ff de URL plakken in je browser).

Anyway: ben bang dat het niet kan maar ik ben nog aan het zoeken.

Kan zijn, maar XP komt met een <select>kies een opmaak</select> op je scherm. Moet dus ergens staan dat deze eerst met 24 bitsmap komt ipv de eerste uit de selectie. Dat is nl Monochroom bitmap.

Ik snap wat je bedoelt.. Maar als het hardcoded zit wordt het lastig.

Heeft toch met andere office versies te maken.
Gooi dit
jpg save paint how-to
in google
de eerste twee resultaten leiden je naar microsoft,
met wat "hoe en wat" uitleg.

Dat kan wel zo zijn Peter (ik weet dat het zo is), maar dat staat los van wat MSPAINT by DEFAULT aangeeft als opslagtype..

Dat is wéér een heel ander probleem..

Die links die jij geeft gaan over het feit dat de bestanden niet als .JPG opgeslagen kunnen worden, dat is hier niet aan de orde. Buitendat zei ik net dat ik weet wat je zegt waar is, maar dat dit het probleem van de vraagsteller helemaal niet is ;).

Nee... Want die items STAAN er wel maar STANDAARD stelt Paint BMP voor. En hij wil daar .jpg (dus geen .BMP of .JPEG of .JPG maar .jpg) hebben staan.

Altans: ik ken hem niet, zo zie ik de vraag. (en nog steeds)

Nee... Want die items STAAN er wel maar STANDAARD stelt Paint BMP voor. En hij wil daar .jpg (dus geen .BMP of .JPEG of .JPG maar .jpg) hebben staan.

Altans: ik ken hem niet, zo zie ik de vraag. (en nog steeds)

XP_PC je hebt volkomen gelijk. Alle reacties zijn tot nu NIET gericht op mijn vraagstelling.
Opslaan KAN in JPEG maar ik wil dat MSPAINT standaard met JPEG komt als je gaat opslaan. Nu komt het met 24 bitmap.

De vraagstelling blijft dus onbeantwoord. Iemand nog een suggestie??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan