Wat is het beste.

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny091283

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2005
Mijn pc is misschien kapot en moet dus een nieuwe pc hebben. Nu vraag ik me alleen af wat het beste is.
Ik heb de keus uit een super goede pc met super beeld (zit dan richting een pc met geforce 8800 serie + directx 10 te denken) of een mindere pc met een aardig videokaartje erin, opslag ruimte voor muziek en downloaden en verder vooral wordt het dan gebruikt voor FM, Simcity en ander soort strategie spellen en dan nog een ps3 erbij.
Wat is het beste om te doen dan eigenlijk en wat is financieel het beste?

Spellen wat ik leuk vind en intressant vind zijn:
Devil may cry 3
Heavenly Sword
Command and Conquerer
FM reeks
Simcity
Role playing games met veel magie zoals het oude Diablo
Race spellen zoals NFS Carbon, Grand Turismo lijkt me ook vet
Voetbal spellen zoals PES 6 (Vooral samen spelen is dan leuk)
Beetje vechtspellen zoals Mortal Kombat en Tekken (lijkt me gewoon vet)
Strategie spellen waar je een basis of stad moet opbouwen.

En wil dus ook het liefst dit soort spellen gaan spelen wat ook nogal zwaar afweegt voor mijn keuze.
Pc moet er zowiezo komen voor het downloaden van muziek, foto's en programma's als Word en Excel wat ik nodig heb.

Laatst bewerkt:
Hoi, je zegt dat je pc kapot is? Is alles kapot of zijn er nog onderdelen die het wel doen. Door deze te recupereren spaar je al heel wat uit.

Laatst bewerkt:
Ik zou voor de '' super goede '' pc gaan en dan kan je later nog een externe hardeschijf of een interne kopen.

Wat voor processor gaat erin?

Hoi, je zegt dat je pc kapot is? Is alles kapot of zijn er nog onderdelen die het wel doen. Door deze te recupereren spaar je al heel wat uit.
Het is een onverklaarbaar probleem en denken dat mijn moederboard kapot is.

Ik zou voor de '' super goede '' pc gaan en dan kan je later nog een externe hardeschijf of een interne kopen.

Wat voor processor gaat erin?
Ik denk een pentium dual core. Is het snelste en het beste voor games zover ik heb begrepen. Moet dan min of meer om een 3d kaart heen worden gebouwd. Zit aan een geforce 8800 serie te denken.

Als ze niet echt weten wat er scheelt dan is het verveld ja. Kan je je specificaties van je pc eens geven?

Voor de spellen die jij opsomt is een mindere kaart dan de 8800 serie meer dan voldoende. Deze zijn nu nog zeer duur en tegen de tijd dat we echt zo een zware kaart gaan nodig hebben is ze al ver in prijs gezakt volgens mij.

Voor de spellen die jij opsomt is een mindere kaart dan de 8800 serie meer dan voldoende. Deze zijn nu nog zeer duur en tegen de tijd dat we echt zo een zware kaart gaan nodig hebben is ze al ver in prijs gezakt volgens mij.
Tjah maar wat is voor die spellen het beste om te halen? Een goede pc of een mindere pc en een ps3?

Voor wat voor spellen heb je wel een super goede kaart nodig eigenlijk?
En wat als je een pc wilt hebben die hierop al is voorbereid is. Is het handig om dan een moederboard te halen die PCI-E ondersteunt?

Ik heb nu een Pentium 2.4 Ghz
1 gb werkgeheugen
geforce 7600 agp kaart
60 gb harde schijf (ATA)
dvd brander
cd brander

En de kast is oerlelijk :P

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad handig een moederbord met pci-e te voorzien. Het is natuurlijk aan jou de keus wat je wilt gaan halen. Als je niet de zwaartse spellen speel heb je ook geen heel zware pc nodig. En aangezien dat je een ps3 wilt kopen neem ik aan dat je vooral hier op gaat gamen? Kan mij niet voorstellen dat je je games dubbel gaat kopen (pc + ps3) ? Wordt een dure hobby dan :p.

Verder kan je waarschijnlijk je dvd spelers, ram geheugen, hardeschijf opnieuw gebruiken in die nieuw pc. Hoe meer je kan recupereren hoe meer je waarschijnlijk kan uitgeven (zware pc + ps3 misschien)

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad handig een moederbord met pci-e te voorzien. Het is natuurlijk aan jou de keus wat je wilt gaan halen. Als je niet de zwaartse spellen speel heb je ook geen heel zware pc nodig. En aangezien dat je een ps3 wilt kopen neem ik aan dat je vooral hier op gaat gamen? Kan mij niet voorstellen dat je je games dubbel gaat kopen (pc + ps3) ? Wordt een dure hobby dan :p

Je moet beter lezen. Ik zei dus of ik haal 1 hele goede pc ook voor games of ik haal een mindere pc en een ps3. En nu is mijn vraag wat ik het beste kan doen vanwege die games wat ik opnoemde.

En hoe zit het met die andere vraag. Wat zijn echt zware spellen op dit moment? Dus waar je echt een zware pc voor nodig hebt.

sorry

Op dit moment kan ik geen enkel spel opnoemen dat alleen vlot gedraait kan worden door de 8800 serie.

Het voordeel van een ps 3 is dat je niet bang hoeft te zijn dat nieuwe spellen die uitgebracht worden te zwaar zouden gaan zijn (zou niet logisch zijn). Op dit vlak ga je met een pc van tijd tot tijd genoodzaakt zijn om een upgrade te voeren. Een ps3 komt voor games dus voordeliger.

Hopelijk heb je hier wat aan?

De spellen die je opnoemde gaan niet beter draaien op een 8800 dan op een bv 7900 serie die meer dan 2 maal zo goedkoop is.

sorry

Op dit moment kan ik geen enkel spel opnoemen dat alleen vlot gedraait kan worden door de 8800 serie.

Het voordeel van een ps 3 is dat je niet bang hoeft te zijn dat nieuwe spellen die uitgebracht worden te zwaar zouden gaan zijn (zou niet logisch zijn). Op dit vlak ga je met een pc van tijd tot tijd genoodzaakt zijn om een upgrade te voeren. Een ps3 komt voor games dus voordeliger.

Hopelijk heb je hier wat aan?

Ofwel ik kan beter een mindere pc kopen ter waarden van 700 euro ongeveer en een ps3 volgens jou? Want dat is het voordeligste.

Owke dan is het probleem nog niet helemaal opgelost. Als ik kijk naar het soort spellen wat ik net opnoemde waar ben ik in grote lijnen beter op af? Een ps3 of een pc?

. Als ik kijk naar het soort spellen wat ik net opnoemde waar ben ik in grote lijnen beter op af? Een ps3 of een pc?

Beide.

Vechtspellen spelen lekkerder met een controller en er zijn niet veel vechtgames voor de pc.

Racegames spelen lekker zowel op de pc (met stuurtje bijv.) als op een console.

First person shooters en strategie-games spelen lekker met muis en toetsenbord en dus op de pc. Sommige console-gamers kunnen echter ook prima dit soort spellen spelen met een controller.

Daarnaast, de PS3 is hier nog niet uit en kan je dus nog wel ff wachten.

Je wilt een supersnelle pc terwijl je zo te zien hier niet eens volledig gebruik van gaat maken. Beetje zonde als je het mij vraagt.

Beide.

Vechtspellen spelen lekkerder met een controller en er zijn niet veel vechtgames voor de pc.

Racegames spelen lekker zowel op de pc (met stuurtje bijv.) als op een console.

First person shooters en strategie-games spelen lekker met muis en toetsenbord en dus op de pc. Sommige console-gamers kunnen echter ook prima dit soort spellen spelen met een controller.

Daarnaast, de PS3 is hier nog niet uit en kan je dus nog wel ff wachten.

Je wilt een supersnelle pc terwijl je zo te zien hier niet eens volledig gebruik van gaat maken. Beetje zonde als je het mij vraagt.
Role playing games kan ook wel op de pc met de muis. Alleen je kunt helaas niet zow leuk op de pc samen spellen spelen zoals op een console.

First Person shooters speel ik niet echt veel. Ik vind ze alleen maar leuk om via internet er dan mee te spelen.
Race spellen heb je de meesten op een console. Op de pc mis je toch wel titels zoals Gran Turismo, Rich Racer, PGR enz
Voetbal spellen zoals PES6 en FIFA heb je wel op een pc en het mooie ervan is dat je er ook veel aan kunt updaten door het gebruik van internet. Alleen wat jammer is dat je niet met zijn tweetjes achter 1 pc kunt gaan spelen en daarop voetballen samen. Het kan wel maar is een console met een tv mooier.
De nieuwste generaties consoles maken vaak gebruik van HD televisies en die heb ik al dus dat is geen belemering eventueel.

Als ik het zo bedenk is een redelijke pc en later een xbox360 of PS3 het beste.

Nu is het alleen de vraag van hoeveel geld ben ik kwijt voor een redelijke pc met een redelijke videokaart (ter waarden van maximaal 200 euro).
Moet ik dan nog een moederboard nemen met een PCI-E slot of niet?
En wat voor snelheid moet ik aan gaan denken? Zit zelf te denken aan een Pentium dual core 2.46 GHZ.
Dus zeg maar het dubbele van wat ik nu heb.

Laatst bewerkt:
Ben nu ff een pc aan het samenstellen want kreeg net bericht dat ik moet uitkijken naar een nieuwe pc.

Ik zit te denken aan een moederbord met PCI-e 16*
Geforce 7900 GT XT 550M met 256mb (Is dit trouwens een beetje een goede kaart of is er in dezelfde prijsklasse nog wat beters te vinden?)
Pentium D 2.80 GHZ
Een harde schijf van 320 GB
1GB Werkgeheugen
Een geluidskaart en branders enzow heb ik al.
Nu alleen nog een moederbord hiervoor vinden.
Hebben jullie suggesties?
Meeste specificaties van Moederborden zeggen me helemaal niks.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan