prioriteiten instellingen opslaan

• Onderwerp starter Onderwerp starter bvdf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bvdf

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2006
zoals de titel et al een klein beetje verraadt

kan je als je een aantal processen in windows xp hogere prioriteit geeft dat dan ook opslaan dat ze voor altijd een hogere prioritiet hebben ???

of moet je gewoon elke keer als je pc opnieuw gestart heb nieuwe prioriteiten instellen ???

nou kijk je kan tog als je taskmanager opent en je klikt rechts op een proces dan kan je een prioriteit instellen (het proces dat een hogere prioriteit heeft heeft meer en eerder cpu toegang dan processen met een lagere prioriteit)

Nu is mijn vraag als ik een prioriteit instel voor een proces en ik herstart me pc dan staat de prioriteit weer gewoon op normaal

dus wou ik weten of je niet op 1 of andere manier er voor kan zorgen dat je prioriteiten worden opgeslagen

snap je et nu ?

Nee,ik snap/begrijp het niet,maar dat zal wel door de ouderdom komen:D maar ik blijf deze even volgen.............misschien leer ik hier nog wat van:confused:

open maar is taakbeheer, dan zie je al je processen die momenteel actief zijn,

als je dan de 'eigenschappen' van die processen bekijkt dan staat er "proriteit instellen"
bij.

daar mee kan je dus de processor prioriteit van het proces instellen.
hoe hoger de prioriteit hoe beter het proces werkt ;)

Maar als je bepaalde processen een hogere of lagere prioriteit geeft en je reboot dan staat ie (meestal) gewoon weer op de Prioriteit normaal.

mijn vraag is dus (3e x :P) kan je niet ervoor zorgen dat je elke keer als je reboot dat de proces prioriteit kan blijven zoals ik hem instel

Nee, dat kan niet. Die prioriteiten die jij instelt zijn geldig per "user-session".
Het is de vraag of die processen zoveel beter gaan werken. En de prioriteit van de één verhogen, kan nadelige gevolgen hebben voor meerdere andere processen.
Mijn advies: grijp niet in op het systeem van prioriteitstoewijzing door Windows XP, het is alleen in zeer bijzondere gevallen voor een technicus een (tijdelijk) bruikbaar instrument.

Hier een stukje tekst uit de Help-file van Taakbeheer.

Als u de prioriteit van actieve programma's wilt weergeven, klikt u op het tabblad Processen in het menu Beeld op Kolommen selecteren. Schakel in het dialoogvenster Kolommen selecteren het selectievakje Basisprioriteit in en klik vervolgens op OK.

Als u de prioriteit van een proces wijzigt, kan het proces, al naar gelang of u de prioriteit verhoogt of verlaagt, sneller of trager worden, maar ook de prestaties van andere processen kunnen hierdoor nadelig worden beïnvloed.

Hierin is ook sprake van "Basisprioriteit" en de kolom die je daarvoor kunt toevoegen.
Ik laat van dat instelvenster een afbeelding zien.
.

Bijlagen

• TaakbeheerProcessen.jpg
    TaakbeheerProcessen.jpg
    29,2 KB · Weergaven: 194
@Boeing_737
Nee, dat kan niet. Die prioriteiten die jij instelt zijn geldig per "user-session".
Het is de vraag of die processen zoveel beter gaan werken. En de prioriteit van de één verhogen, kan nadelige gevolgen hebben voor meerdere andere processen.

Ik gebruik de Suite van Zonelabs. En zou dolgraag het virusscan-gedeelte, -TIJDELIJK- langzamer willen maken, lees: LAGERE PRIORITEIT willen geven. Bij veel processen lukt me dit, maar bij VSMON niet(foutmelding: kan prioriteit niet veranderen). Is hier een omweg/maniertje voor? (Reden: ik wil best tijdens werken op mijn laptop mijn HD af en toe scannen, maar het vreet net iets teveel processorcapaciteit.) Hoeft bij mij dus maar incidenteel.

Verder is mijn laptop goed en vakkundig getuned, dus daar hoef ik de verbetering van prestaties niet te zoeken.

zoals de titel et al een klein beetje verraadt

kan je als je een aantal processen in windows xp hogere prioriteit geeft dat dan ook opslaan dat ze voor altijd een hogere prioritiet hebben ???

of moet je gewoon elke keer als je pc opnieuw gestart heb nieuwe prioriteiten instellen ???

Het instellen van de prioriteit is puur bedoeld (zoals boeing als zei) om tijdelijke prestatieboost te geven op één of een paar processen in Windows. Of juist een verlaging hiervan (zeldzaam).

Gebruik deze tool dus met verstand en zorg dat je weet over welke processen het gaat. Op de lange termijn is het meestal alleen maar nadelig voor de totale systeemprestaties. Elke boot opnieuw dezelfde instelling hefet dus geen zin en hiermee loop je het doel mis.
Windows bepaalt zelf hoeveel capaciteit er naar een bepaald programma gaat, je kunt door prioriteiten in te stellen slechts aangeven dat een programma voorrang krijgt op een ander en dus iets meer (of juist iets minder) systeemcapaciteit krijgt. In dit geval bepaald windows nog steeds alles zelf.

Wil je echter iets doen aan de instellingen van de pc over hoe hier mee om te gaan dan zul je dit moeten wijzigen in systeemeigenschappen via configuratiescherm > systeem > tabblad: geavanceerd > knop: prestaties. Ga hier echter zeer zorgvuldig mee om, weet je hier niets van; doe dan niets.

Ik gebruik de Suite van Zonelabs. En zou dolgraag het virusscan-gedeelte, -TIJDELIJK- langzamer willen maken, lees: LAGERE PRIORITEIT willen geven. Bij veel processen lukt me dit, maar bij VSMON niet(foutmelding: kan prioriteit niet veranderen). Is hier een omweg/maniertje voor? (Reden: ik wil best tijdens werken op mijn laptop mijn HD af en toe scannen, maar het vreet net iets teveel processorcapaciteit.) Hoeft bij mij dus maar incidenteel.

Verder is mijn laptop goed en vakkundig getuned, dus daar hoef ik de verbetering van prestaties niet te zoeken.

De mogelijkheid om de prioriteit voor dit soort bestanden te wijzigen is geblokkeerd. Er zitten waarschijnlijk teveel presatieveranderingen in, hierdoor kan niets gegarandeerd worden een blokkeert de optie. Wat ik je in dit geval zou aanraden is de automatische scan uit te zetten/ incidenteler te maken in de programschedule en zelf regelmatig op tijden wanneer het uitkomt een scan te laten draaien ('s nachts, tijdens koffie drinken etc.)

De mogelijkheid om de prioriteit voor dit soort bestanden te wijzigen is geblokkeerd. Er zitten waarschijnlijk teveel presatieveranderingen in, hierdoor kan niets gegarandeerd worden een blokkeert de optie.

Tja.. t was t proberen waard. Nu lijkt me de koffie een betere optie.

Bedankt PHoeven!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan