dubele berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

roy baars

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2005
Iedereen de beste wensen,

mijn vraag is als volgt, ik heb een tabel gemaakt van mijn afschriften, in kolom A "BIJ" in kolom B "AF" en in kolom C een "eindbedrag"

Nu heb ik een eindbedrag op mijn afschrift staan uit 2006, zeg voor het gemak 1000 euro
nu wilde ik het volgende doen, kolom C is + kolom A en - kolom B, maar dat werkt dus niet,
wat doe ik verkeerd ? kan iemand mij in leken taal uitleggen.........

bvd Roy

Laatst bewerkt:
Roy,

Als je kolom C wilt laten berekenen dan kan dit wanneer je een invulformulier gebruikt. In het veld voor kolom C kun je dan opgeven ( veldA - veldB).
Omdat ik niet weet hoeveel ervering je hebt met Access raad ik je aan om met behulp van de wizard voor formulieren een kolomopmaak form te maken.

Succes. :)

Iedereen de beste wensen,

mijn vraag is als volgt, ik heb een tabel gemaakt van mijn afschriften, in kolom A "BIJ" in kolom B "AF" en in kolom C een "eindbedrag"

Nu heb ik een eindbedrag op mijn afschrift staan uit 2006, zeg voor het gemak 1000 euro
nu wilde ik het volgende doen, kolom C is + kolom B en - kolom C, maar dat werkt dus niet,
wat doe ik verkeerd ? kan iemand mij in leken taal uitleggen.........

bvd Roy

Wat jij zegt: kolom C is + kolom B en - kolom C is het zelfde als kolom B. Wat jij wil kan niet in dezelfde rij, aangezien je dan te maken hebt met een kringverwijzing.

Vertel indien mogelijk, iets duidelijker wat je wilt bereiken.

Wat jij zegt: kolom C is + kolom B en - kolom C is het zelfde als kolom B. Wat jij wil kan niet in dezelfde rij, aangezien je dan te maken hebt met een kringverwijzing.

Vertel indien mogelijk, iets duidelijker wat je wilt bereiken.

beste Japsur,

heb een fout gemaakt tijdens het typen, en weer verbeterd excuus
hoop dat dit nu duidelijker is
gr Roy

Als ik het goed begrijp vul je alle waarden als positief in, ook de bedragen die eraf moeten.

Dan kun je in een query wel optellen, maar dan moet je een aparte kolom maken van B waarbij je iets hebt van: [kolom B]/-1.
Kolom B = de kolomnaam. Hierdoor is het resultaat dat alles negatief is.
Nu kun je simpel A - B doen.
Of zie ik het verkeerd?

Optellen in een query kun je als volgt doen: [Kolom A] + [kolom B] en plaats dit in een 3e kolom.
Ik lees het wel of je eruit komt, misschien dat je anders even je DB kunt plaatsen

Als ik het goed begrijp vul je alle waarden als positief in, ook de bedragen die eraf moeten.

Dan kun je in een query wel optellen, maar dan moet je een aparte kolom maken van B waarbij je iets hebt van: [kolom B]/-1.
Of zie ik het verkeerd?

Optellen in een query kun je als volgt doen: [Kolom A] + [kolom B] en plaats dit in een 3e kolom.
Ik lees het wel of je eruit komt, misschien dat je anders even je DB kunt plaatsen

Of zie ik het verkeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan