• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren optellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

faruknl

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Heren,

Ik kom weer met weer met een hele stomme vraag maar kan iemand mij hier mee helpen?

Ik probeer aantal uren te laten optellen =F8+F9+F10+F11 en daarna wil ik da hij totaal =J12+F12 alles optelt maar het wil me niet lukken.

Dank voor je hulp

Bijlagen

Faruk,

Ik begrijp je formule voor je tijd berekening niet echt.
Waarom die 1/48 er achter?

Zonder dit werkt hij gewoon. :)

Groet,
Ferenc

Ferenc,

Het is makkelijk dat hij wel 30 min pauze er vanaf haalt, als jij een andere formule ervoor weet kan het ook.

Denk dat de juiste toepassing is:

- in de kolommen waar de tijd in uren uitgerekend moet worden, moet een decimale waarde komen; na het uitrekenen van het verschil in uren wordt het resultaat vermenigvuldigt met 24
- waar geen begintijd wordt vermeld, zal ook geen dienst gedraaid zijn; dan hoeft ook geen rekening te worden gehouden met een half uur pauze; de berekeningen zijn hiertoe in een ALS-functie gezet.
- via celeigenschappen is de opmaak gewijzigd in een getal met 2 decimalen i.p.v. tijd.

Zie bijlage

Bijlagen

Iedereen bedankt,

Hier mee kan ik het verder uitwerken.

:thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan