pc start niet goed op

Status
Niet open voor verdere reacties.

edgar_willart

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2006
ik heb de laatste tijd wat problemen met mijn computer.
sinds een paar dagen kan ik mijn pc niet meer normaal opstarten, na het laad scherm met het balkje met windows xp, krijg ik een zwart scherm en de computer reageert dan nergens meer op.
in veilige modus heb ik wel beeld, maar weet niet wat ik nu kan doen op de pc weer normaal te laten functioneren.
de computer is de laatste tijd al traag maar nu start de pc niet meer op, kan iemand me helpen?

Mmm, aan je verhaal zat ik te denken aan een kapotte harde schijf, maar als je computer wel in veilige modus opstart...

Als je Norton Ghost hebt kun je dat nog proberen misschien.

Suc6 :thumb:

Om weer terug te komen in zijn huidige systeem.
(en ehh als ik het fout heb hoef je me niet zo af te kraken hoors... :mad: :eek: )

ik heb de laatste tijd wat problemen met mijn computer.
sinds een paar dagen kan ik mijn pc niet meer normaal opstarten, na het laad scherm met het balkje met windows xp, krijg ik een zwart scherm en de computer reageert dan nergens meer op.
in veilige modus heb ik wel beeld, maar weet niet wat ik nu kan doen op de pc weer normaal te laten functioneren.
de computer is de laatste tijd al traag maar nu start de pc niet meer op, kan iemand me helpen?

Heb je daar ook een systeemherstel geprobeerd?
Of opgestart met laatst werkende configuratie?

En had je wat geïnstalleerd, en waarna het probleem ontstond? en zo ja. wat?
Meestal gebeurd zoiets niet zomaar.:rolleyes:

(en ehh als ik het fout heb hoef je me niet zo af te kraken hoors...
Dat je je op de teentjes getrapt voelt,is jouw probleem lijkt mij:D

Ghost is een "image" programma en uit niets blijkt dat edgar_willart dat gebruikt heeft :confused:

Ik krijg dus de indruk dat je maar wat roept en dat vind ik nogal :mad: begrijp je ;)

Evengoed nog een prettige dag verder :thumb:

Greetz

ik had zelf al windows xp opnieuw geinstalleerd, niet echt een slimme zet aangezet ik dan natuurlijk niet meer systeemherstel kan doen van eerdere data :confused:\

edit: laatste werkende configuratie had ik ook al geprobeerd maar werkte ook niet

dacht zelf eerst aan een virus maar virusscanner wijst hier niet op

Laatst bewerkt:
Dat je je op de teentjes getrapt voelt,is jouw probleem lijkt mij:D

Ghost is een "image" programma en uit niets blijkt dat edgar_willart dat gebruikt heeft :confused:

Ik krijg dus de indruk dat je maar wat roept en dat vind ik nogal :mad: begrijp je ;)

Evengoed nog een prettige dag verder :thumb:

Greetz

Ik noem dat altijd, stereospirisme.:D

Ontopic, TS, installeer XP maar weer opnieuw, maar als je er weer veel op hebt staan, probeer een repairinstall.

Probeer eens in de veilge modus te starten
Klik op Start --> Uitvoeren
Type dan in: CMD en klik op OK
Type dan in: SFC /scannow (meer info is hier te lezen: http://www.updatexp.com/scannow-sfc.html)

Windows gaat dan alle windows bestanden controleren en vervangt bestanden die niet juist zijn.

Je moet wel de CD van XP in de cd-rom speler stoppen want die heeft hij nodig om de bestanden te kopieeren.

Ook kun je eens proberen om je videodrivers in de veilige modus te verwijderen en dan Windows weer normaal starten. Kijken of het dan wel weer lukt.

Want je zou bijna denken dat er of niet de juiste drivers zijn geinstalleerd of dat er een verkeerde instelling is gegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan