• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

inlog programmatje (vraag mbt autofilter)

Status
Niet open voor verdere reacties.

frank_koreman

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
Hallo allemaal,

ik ben voor de plaatselijke handbalvereniging begonnen met het maken van een inlog progrmmatje voor een feest. het feest zal in james bond stijl zijn, dus dit programmatje is toepasselijk. dit heb ik gemaakt omdat sommige gegevens verouderd zijn, sommige gegevens zelfs niet aanwezig. met dit programmatje kunnen bestaande gegevens nagekeken worden, andere gegevens worden aangevuld.

ik heb 3 sheets.
1 ledenlijstoud (hier staan de bekende gegevens van leden)
2 grijs (om de inlog UF's te openen)
3 ledenlijstnieuw (hier moeten de gegevens komen te staan die uit de UF komen.

het grootste gedeelte werkt al. maar om het inloggen zo snel mogelijk te laten gaan wil ik dat mensen geen gegevens in hoeven te typen als deze al bekend zijn. daarom heb ik op het eerste UF een combobox gemaakt waar men zijn/haar eigen naam kan zoeken. als deze bekend is moeten de gegevens die over hem/haar bekend zijn alvast ingevuld worden. mijn plan was om dit te doen met autofilter. dan bijvoorbeeld cel C1 celecteren. 1 cel naar beneden en de waarde van deze cel dan in bijbehorende textbox in te vullen. echter loop ik steeds vast met de autofilter. wat ik ook probeer: er komt een foutmelding. toch blijkt de filter wel te werken als ik naar ledenlijstoud kijk.

ik heb veel bestanden bekeken waar de autofilter in gebruikt wordt, maar deze zijn een slagje moeilijker in elkaar gezet. kan iemand mij helpen dit bestandje te laten werken zoals ik wil?

ik hoor het graag!

Bijlagen

Frank,

Waar zijn nu al mijn werkbalkengebleven???

Je moet je programma natuurlijk wel zo maken dan als je werkbalken verbergt,
je deze nadien ook weer terug plaatst.!

Koosl

koos,

sorry, maar ik geloof niet dat ik werkbalken laat verdwijnen. dit is althans niet bewust. bij mij zijn mijn werkbalken gewoon weer te vinden als ik van de volledige scherm - mode terug ga naar normaal.

bij deze toch een versie waarin niet automatisch naar volledig scherm gegaan wordt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Frank,

Waar zijn nu al mijn werkbalkengebleven???

Je moet je programma natuurlijk wel zo maken dan als je werkbalken verbergt,
je deze nadien ook weer terug plaatst.!

Koosl

Alle werkbalken verdwijnen, maar je moet even linksboven klikken op die grijze pagina (zoals staat aangegeven) :).

Ik was ze ook al kwijt :D.

ik zal de vraag simpeler stellen:

de autofilter werkt goed, echter komt er een foutmelding.

ik weet dat er iets bestaat dat een error negeert ofzo.

kan iemand mij vertellen wat deze regel is?

Wigi,

hartelijk dank... het werkt inderdaad.

nu moet het verder geen probleem zijn het af te maken denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan