Hoe veilig is Hulp op Afstand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dingesvandinges

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2006
Hoe veilig is Hulp op Afstand (inbraakgevoelig?

doormiddel van de volgende programma's:

VNC
PCanyware
Microsoft hulp op afstand

ik grote lijnen?

Zelf weet ik het volgende

Je kan bij VNC een wachtwoord opgeven, ook bij PCAnyware.
Hulp op afstand via MSN (microsoft) doet het alleen als je een uitnodiging stuurd.

alles gaat via een bepaalde poort, maar de inbraakgevoeligheid, als je een goede firewall heb en alles blokkeer, op de dingen na die je nodig heb, is het dan nog wel zo veilig?

Hoe veilig is Hulp op Afstand (inbraakgevoelig?

doormiddel van de volgende programma's:

VNC
PCanyware
Microsoft hulp op afstand

ik grote lijnen?

Zelf weet ik het volgende

Je kan bij VNC een wachtwoord opgeven, ook bij PCAnyware.
Hulp op afstand via MSN (microsoft) doet het alleen als je een uitnodiging stuurd.

alles gaat via een bepaalde poort, maar de inbraakgevoeligheid, als je een goede firewall heb en alles blokkeer, op de dingen na die je nodig heb, is het dan nog wel zo veilig?

Ik zou hier een lang verhaal kunnen typen maar dan is eerst mijn vraag : Waarvoor wil je het gebruiken ? Bedrijf gegevens ? gewoon op je eigen pc werken thuis zodat je nooit iets vergeet op te slaan ?

Ik zou persoonlijk niet via VNC werken dit omdat ik namelijk gemerkt hebt dat er manieren zijn waardoor je toch altjd verbinding kunt maken met een machine . Ik zou gaan voor Extern bureaublad . Maar zorg er voor dat je een firewall hebt aanstaan ;) . Als je het wilt opzetten dan pm me maar even als je hulp nodig hebt .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan