ineens ziet hij geen hardeschijf meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

slipper89

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2007
mijn laptop heeft opeens geen hardeschijf meer
ik kan hem er opnieuw in doen maar hij ziet hem maar niet:shocked:
en eerst deed hij het altijd:(
waar kan dat door komen???

Heb je toevallig een keer voor dat je hardeschijf weg was, een backup gemaakt, Anders zet je hem weer terug naar die backup, Je kan ook Systeemherstel doen.

- Start > Programma's > Bureau Accesoires > Systeemwerkset > Systeemherstel.

Als je dat gedaan hebt, en de computer vind je harde schijf nog niet, dan weet ik het ook niet meer :confused:

dat alles heb ik al geprobeert maar niks werkt:(
ik had hem mee naar sgool en daar deed hij het nog en toen ik thuis kwam niet meer:shocked:

Hallo

Wordt deze nog herkend in de b.i.o.s. ??

Misschien heeft er iemand op "sgool" iets verandert aan de b.i.o.s. settings ??

Over welke "portable" spreken we hier ??

Peter

niemand op school heeft er achter gezeten dus daar kunnen ze niks aan hebben gedaan:(

Krijg je geen bepaalde melding tijdens het opstarten?

als ik windows er opnieuw wil opzetten zegt hij er is geen schijfstadsoin gevonden

Maar kan je opstarten zonder de xp cd? Hij moet dan toch een melding geven of ergens vast lopen?

ik had de schijf 1 keer weer aan de praat gekregen en toen dacht ik van mischien zit er wel een fout in windows dus heb ik de schijf geformateert en als ik hem opstart krijg ik volgens mij geen fout melding:confused:

ok

Dus je voert volgende stappen uit:

Opstarten met xp cd -> op een toets drukken wanneer er gevraagt wordt om van cd op te starten -> vervolgens worden er bestande geladen en krijg je een menu met "windows installeren" en "windows repareren" (je selecteerd dan windows installeren) -> dan moet je een partitie kiezen (deze moet je dan verwijderen door een bepaalde letter in te drukken, L dacht ik) -> partitie veranderd dan in een "ongepartioneerde partitie" geloof ik. Je slecteerd die en je kan dan kiezen tussen :
  • formatteren fat 32 (snel)
  • formatteren fat 32
  • formatteren fat NTFS (snel)
  • formatteren fat NTFS

Kies hier "formatteren fat NTFS"
Dan moet normaal alles vanzelf verlopen en volg je gewoon de instructies op het scherm.

Als dit zo niet gaat vertel mij dan bij welke stap het niet verder gaat

hij ging alle dingen af en als hij wou formateren kreeg ik de fout melding van er is geen schijfstadsion op deze computer aangesloten:confused:

Schroof is het plaatje er af waar de Harde schijf zit,en druk de kabels die er an zitten eens goed aan.

ik moet mijn hd en het moederbord schuiven ik heb er geen kabels aanzitten:confused:

Als hetgene wat Bandit123 voorstelde ook niet werkt probeer dan het volgende eens:

Start terug op met de cd en kies in plaats van "windows installeren" windows herstellen (R)
Je komt dan in de opdrachtpromt terecht. Als ie om een administrator wachtwoord vraagt gewoon enter drukken. Dan typ je telken "cd.." enter totdat er alleen C:\ staat. Dan voer je "format c in. Misschien dat het zo gaat....

Als hetgene wat Bandit123 voorstelde ook niet werkt probeer dan het volgende eens:

Start terug op met de cd en kies in plaats van "windows installeren" windows herstellen (R)
Je komt dan in de opdrachtpromt terecht. Als ie om een administrator wachtwoord vraagt gewoon enter drukken. Dan typ je telken "cd.." enter totdat er alleen C:\ staat. Dan voer je "format c in. Misschien dat het zo gaat....

hoe bedoel je ik snap het niet helemaal:confused:

Als de HD niet wordt herkend heeft dat geen zin He

als ik de windows cd(dvd) erin heb kan ik bij het opstarten van het setup kiezen uit
systeem herstel maar als ik dan f2 druk vraagt hij om een diskette:confused:

Als de HD niet wordt herkend heeft dat geen zin He

Het heeft normaal inderdaad weinig zin maar ik ben al meerdere situaties tegengekomen waarbij 1 manier niet werkt en de andere (inprinciepe juist hetzelde) wel... . Maar eh, voor je kan kiezen om te formateren moet je toch ergens een partitie geselecteerd hebben? Dan herkent ie ergens toch iets?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan