verbinding maken met mijn database vanaf mjn website

Status
Niet open voor verdere reacties.

meij2704

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2003
Ik heb een datanase gemaakt en nu wil ik dus vanaf mijn website en dus ook anders bezoekers die database zien vanaf mijn site. Ik heb de phpcodes gezien die ik moet plaatsen om de database te benaderen maar het werkt niet. Ik heb een html pagina aangemaakt waarvan ik de extensie in php heb gewijzigd en ik heb enkel en alleen de php code gezet die ik een aantal keren ben tegengekomen. namelijk deze code :

Het commando wordt dan :

$mysql_id=mysql_connect("$dbhost","$dbuser","$dbpass");

deze code heb ik van de site essetee.be afgehaald

Als ik dan mijn username en password invul in de phppagina en die ga uploaden en dan deze php pagina aanklik, krijg ik niet de database dan zie ik alleen maar deze regel:

$mysql_id=mysql_connect("$dbhost","$dbuser","$dbpass");
(maar dan met mijn username en password)

Wat doe ik fout?

Laatst bewerkt:
Dat betekent dat je server geen PHP ondersteunt.

Ben je niet de <? aan het begin en de ?> aan het eind van je script vergeten? ;)

Dat betekent dat je server geen PHP ondersteunt.

Ben je niet de <? aan het begin en de ?> aan het eind van je script vergeten? ;)

Kan je mij de EXACTE code geven die ik moet invullen?
argeweb die mijn site host ondersteund zeker weten php

Een voorbeeld stukje code:
PHP:
<?

$dbHost = "localhost";
$dbuser = "username";
$dbPasswd = "password";

// Mysql Connectie
$link = mysql_connect("$dbHost", "$dbuser", "$dbPasswd");
// Selecteer database
mysql_select_db("databasenaam");

?>

Een tip: zet bovenstaande code in een apart bestand en include dit bestand in de bestanden waarvan je gebruik wil maken van je database.

Laatst bewerkt:
Een voorbeeld stukje code:
PHP:
<?

$dbHost = "localhost";
$dbuser = "username";
$dbPasswd = "password";

// Mysql Connectie
$link = mysql_connect("$dbHost", "$dbuser", "$dbPasswd");
// Selecteer database
mysql_select_db("databasenaam");

?>
Een tip: zet bovenstaande code in een apart bestand en include dit bestand in de bestanden waarvan je gebruik wil maken van je database.

Als ik dan mijn username en password en databasenaam invul krijg ik deze melding:

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /www/e/u/r/eurosoccercompetitionmanager.com/public_html/htmlpagina1.php on line 17

Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /www/e/u/r/eurosoccercompetitionmanager.com/public_html/htmlpagina1.php on line 19

Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: A link to the server could not be established in /www/e/u/r/eurosoccercompetitionmanager.com/public_html/htmlpagina1.php on line 19

ligt het aan localhost? want die heb ik niet veranderd

Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet de gegevens van je server invullen zoals je ze gekregen hebt.
Als je dat goed ingevuld/overgenomen hebt zou je een verbinding moeten hebben.

Zou dus goed kunnen dat het aan localhost ligt.

Trouwens, wat bedoel je met 'mijn website' en 'mijn database'.

Betekent dat dat de website op je eigen computer zit, en de website heel ergens anders?

En je zal voor het mysql probleem toch even je hoster moeten mailen. Er is iets fout met hun mysql/php configuratie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan