div selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

apollo93

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2006
Ik probeer een site te maken in 1 html pagina (met visible = visible/hiden enzo dus) en hoe kan je een div selecteren? document.div.<naam van de div> ofzo?:p

Laatst bewerkt:
Zo adresseer je een div :
HTML:
document.getElementById("divnaam").style.visibility = "hidden"
of
HTML:
document.getElementById("divnaam").style.visibility = "visible"

Je wilt waarschijnlijk de juiste div zichtbaar en de vorige onzichtbaar maken bij het klikken op een link?
Daar zal iets meer javascript bij komen kijken.
Ik knutsel iets in mekaar.

Greetz : Jer:cool:en.

ow oke:p maar dat wil ik inderdaat;) ik wil een soort frame effect bereiken omdat ik een radio naast het hoofdvak heb staan en die begint ander telkens overnieuw,, en je houd ook op deze manier dezelfde url,, en de site word hier sneller van niet? (ik heb maar een hele kleine site hoor;) ) en bedankt alvast:D

btw. hij staat hier

Laatst bewerkt:
Hier een voorbeeld van wat je wil.

Om niet meer van url te veranderen, zal je, als je alleen maar met divs gaat werken, voor iedere "pagina" die je wilt weergeven eigenlijk op die ene pagina telkens een nieuwe div moeten maken met de inhoud van die "pagina", maar dan alleen het deel dat verschilt van de andere pagina's.
Een hele kluif zal je daaraan hebben.
Je zet alle divs hidden en dan de eerste "start" of "home" of hoe je die ook noemt zet je visible.
Telkens er op een link geklikt wordt, moet je een javascript-functie aanroepen die de zichtbare div hidden zet, en de gewenste div visible.

Ik heb er in het voorbeeld voor gezorgd dat je alle divs kunt bekijken, en dat is ook de reden dat ik ze onder mekaar hebt gezet, anders is het geen zicht als je ze allemaal bekijkt.

Jammer dat het voorbeeld alleen in Internet Explorer werkt en niet in bijvoorbeeld Firefox

Hier een voorbeeld van wat je wil.

Om niet meer van url te veranderen, zal je, als je alleen maar met divs gaat werken, voor iedere "pagina" die je wilt weergeven eigenlijk op die ene pagina telkens een nieuwe div moeten maken met de inhoud van die "pagina", maar dan alleen het deel dat verschilt van de andere pagina's.
Een hele kluif zal je daaraan hebben.
Je zet alle divs hidden en dan de eerste "start" of "home" of hoe je die ook noemt zet je visible.
Telkens er op een link geklikt wordt, moet je een javascript-functie aanroepen die de zichtbare div hidden zet, en de gewenste div visible.

Ik heb er in het voorbeeld voor gezorgd dat je alle divs kunt bekijken, en dat is ook de reden dat ik ze onder mekaar hebt gezet, anders is het geen zicht als je ze allemaal bekijkt.

heel erg bedankt:D :thumb:
K denk dat het wel lukt zo;)

doeg,,.

Ik zie net in de code dat je het ergens vandaan heb,,. met een account ofzo... werkt het zonder die account nog wel?:confused:

jah,, heb ik ook gedaan... maar er staat dan in de code een aantekening van dat ie niet meer werkt als je um copiërt en verandert ofzo... maja

Ik zie net in de code dat je het ergens vandaan heb,,. met een account ofzo... werkt het zonder die account nog wel?:confused:

Ik heb die code nergens vandaan. Ik heb die geschreven toen jij je vraag hier gesteld hebt.

jah,, heb ik ook gedaan... maar er staat dan in de code een aantekening van dat ie niet meer werkt als je um copiërt en verandert ofzo... maja

Je kan die code gebruiken waar je wilt hoor, geen enkel probleem. :thumb:
Het is de bedoeling dat je de code kopieert, anders heeft het geen nut dat ik die gemaakt heb hé :p
Kopieer alleen de teller niet mee :p:p
In firefox blijkt die inderdaad niet te werken, maar dat zal wel iemand kunnen aanpassen, zover ben ik nog niet :(

Ik snap dat script niet helemaal maar kan je ook alles op dezelfde plek laten komen op positie?:
left: 290px;
top: 320px;
lijk me niet al te moeilijk als je het script zelf heb gebouwd;) ,, ik kan het niet vinden:p

maja,, iniedergeval bedankt ;)

doeg

Laatst bewerkt:
Voor FireFox dien je een DTD toe te voegen, anders kan ie niet goed overweg met CSS:
HTML:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

--Johan

Hier de aangepaste pagina om alles op dezelfde plaats te laten verschijnen.

Johantrax, dank je wel voor de info, dat was iets wat ik niet wist. :thumb:

bedankt:D :D
Maar het voordeel is ook dat hij alle pagina's op het begin opent,, dat duur heel even maar dan hoeft ie vedder niet meer te laden:D

heeel erg bedankt;) zo moet het lukken,, doeii

Ik ben net nog 1 probleempje tegen gekomen,, 2 eigelijk...
1) sommige divs staan achter andere divs (ook al zijn ze doorsichtig) en zo werken de links niet,, dus als er een code bestaat om de z-index van de zichtbare div "1" te maken ofzo hoor ik het graag;)
2) Kan je ook een functie() maken die ik in links kan zetten?,, ik heb namelijk al knoppen (die je hier kunt zien op mijn site) en die houd ik liever,,

ik hoop dat het niet te veel gevraagt is:)

mzzl

Voor FireFox dien je een DTD toe te voegen, anders kan ie niet goed overweg met CSS:
HTML:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

--Johan

Als ik dit doe, dan is de helft van de css in IE weg. :(

Als ik dit doe, dan is de helft van de css in IE weg. :(

Open je site dan eens in FF, en open de foutconsole. Hoogst waarschijnlijk staat daar een hele reeks warnings over je CSS...

--Johan

Ik had een idee om die problemen die we nu hebben op te lossen,, ik heb hier een heeeele grofe schets gemaakt van wat het ongeveer moet worden:p :D

Code:
<html>

<head>
<style type="text/css">
div {
	z-index: 1;
	position: absolute;
                     left:290px;
	top:320px;
	}
</style>
<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--

function home() {
	z-index all divs = 1;
	z-index div(home) = 2;
	}

function overmij() {
	z-index all divs = 1;
	z-index div(overmij) = 2;
	}

function forum() {
	z-index all divs = 1;
	z-index div(forum) = 2;
	}

function html() {
	z-index all divs = 1;
	z-index div(html) = 2;
	}

function css() {
	z-index all divs = 1;
	z-index div(css) = 2;
	}

//-->
</script>
</head>

<body>
<link href="#" onclick="home()">Home</a>
<link href="#" onclick="overons()">Over Ons</a>
<link href="#" onclick="forum()">Forum</a>
<link href="#" onclick="html()">HTML</a>
<link href="#" onclick="css()">Css</a>
</body>

</html>

zo blijven alle divs zichtbaar maar krijg je elke x een andere in je scherm,, de ene staat gewoon achter de andere... maar zou iemand deze code kunnen afwerken?:D ik ben niet zo goed met javascript:p

doeg,

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan