router

Status
Niet open voor verdere reacties.

bboymark

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2006
ik heb van de it's de volgende router gekocht: SITECOM Internet accessoire WL-534/535 WIRELESS .
ik heb de software geinstalleerd die erbij zat. en dat lukte allemaal, er stond ook dat hij draadloze verbinding had van 100%maar ik kon niet op internet. dit was met die usb stick.
later heb ik het geprobeerd met draad maar dat werkte ook niet.
kan iemand mij helpen???

Ik neem aan dat je hiervoor geen router hebt gehad, en dat je rechtstreeks met je pc met je modem was verbonden.
Als dit zo was dan zul je de informatie welke je van je i-net provider hebt ontvangen in je router moeten zetten. (ip nummer oid ... computernaam/nummer oid.)
eigenlijk de instellingen zoals je die op je pc hebt ingevoerd, moet je nu in je router zetten.

gr. robbie32

Ik zou als eerste even je Kabel of ADSL modem even resetten

1. Stekker van Router uit stopcontact
2. PC uitzetten
3. Stekker van Kabel/ADSL modem uit stopcontact en 10 seconden wachten
4. Stekker van Kabel/ADSL modem weer in het stopcontact en wachten tot deze klaar is met opstarten.
5. Stekker van Router weer in het stopcontact
6. PC opstarten en opnieuw testen.

De meeste providers koppelen je netwerkadres (MAC adres) . Omdat je nu een router er tussen zet of hebt vervangen is het MAC adres anders en gaat het nooit lukken. Wil je later als test weer een PC rechtstreeks aansluiten op je kabelmodem dan moet je dus weer je Kabel/ADSL modem restten omdat het MAC adres is veranderd.

De meeste routers pakken de juiste instellingen dan vanzelf op. Voor kabel zeker en adsl hangt het er wel eens van af en moet je wat meer instellen maar is een kwestie van proberen of het direct werkt.

Hoi,

Welke internetprovider heb je?

@home

Ik neem aan dat je hiervoor geen router hebt gehad, en dat je rechtstreeks met je pc met je modem was verbonden.
Als dit zo was dan zul je de informatie welke je van je i-net provider hebt ontvangen in je router moeten zetten. (ip nummer oid ... computernaam/nummer oid.)
eigenlijk de instellingen zoals je die op je pc hebt ingevoerd, moet je nu in je router zetten.

gr. robbie32

waar kan ik die gegevens erin zetten

[modedit]Als je nog iets toe te voegen hebt, dan mag je de "aanpassen" knop gebruiken[/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
OK

Het enige wat je in hoeft te stellen in je router is de hostname (computernaam) die in de bevestigingsbrief van @home vermeld staat.

Als je naar de setup van je router gaat (via een z.g. ip-adres, w.s. 192.168.0.1) de inlognaam en wachtwoord zijn standaard 'admin' en 'admin', zoek je in de setup naar 'hostname' en hier vul je in wat op de brief van @home staat.

Save de instellingen en herstart evt. de boel.
Ik mag een biet zijn, maar je kunt nu internetten .....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan