Webcam Logitech messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

columbo

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2004
Hallo Forum leden.

Ik heb een Logitech webcam volgens het boekje proberen aan te sluiten,
Installatie gaat goed tot USB kabel in de pc.

Dan komt er een fout melding USB Device kan niet worden gevonden.

Heb Logitech gebeld,zij kunnen me niet goed op weg helpen.

Heb bij MSI de laastste drivers gedownload en geinstalleerd,alle software verwijderd.
De boodloader opnieuw geladen,nieuwe software niets help.

Pak ik nu een Camera of PSP stop deze in de USB poort ping pong gevonden camera ,gevonden Sony.

Heb de camera op een andere pc geinstalleerd binnen 3 minuten dik voor elkaar.

Dus cam is niet stuk.

Werk met Windows XP pro SP2 met alle updates

Help wat kan ik nu nog doen om m,n camera aan de praat te krijgen???

Bedankt vast

probeer eens de webcam aan te sluiten, en als je dan een melding krijgt van nieuwe hardware gevonden, alleen de drivers te installeren.

Webcam

Heb ik al geprobeerd,de Cam in de poort zie dan on startbalk nieuw Hardware gevonden.

Doorloop het verhaal en heb dan een Gele driehoek in In Apparaatbeheer
Usb Controllers,.

bedankt voor u reactie:thumb:

Ik neem aan dat je bij de webcam een CD-Rom hebt: QuickCam, version 10.0?
Ik weet niet wat nu de toestand is, maar haal alle software van de webcam (weer) van je systeem, sluit de PC helemaal af, ook de netspanning er af, haal alle USB-apparaten van de PC en herstart de PC na zo'n 10 seconden. Doe de Logitech CD-Rom in de lade en volg de aanwijzingen op het scherm, totdat je na een herstart (door het installatieprogramma geinitieerd) het verzoek krijgt de USB-kabel in de PC te stoppen.
Als het nu wel lukt, mooi. Zo niet, kijk dan of er via al geplaatste snelkoppelingen van Logitech een weg naar het Help-bestand mogelijk is. Kijk daarin bij Probleemoplossingen. Laat wel de CD-Rom in de lade.

Laatst bewerkt:
Ik heb alles verwijderd,echt alles.

Met de Helpdeks van Logitech met Mscofig alles verwijderd.

Helaas geen resultaat.
Als ik doe wat u schrijft,komt er melding
Nieuwe Hardware gevonden..wilt u deze installeren ja graag.
Dan start de wizzerd en kom uiteindelijk weer op punt van USB device kan niet installeren.

Dan heb ik gele driehoek in Usb Controllers.

Heb zelfs de nieuwste software bij logitech moeten downloaden de qc1050.nld.exe
En 2 uur met deze goede service aan de telefoon gezeten..

Als ik doe wat u schrijft,komt er melding
Nieuwe Hardware gevonden..wilt u deze installeren ja graag.
Dan start de wizzerd en kom uiteindelijk weer op punt van USB device kan niet installeren.
Sorry dat ik nog even aandring, maar mijn CD-Rom met de drivers en installatiebestanden van Logitech moet ik in de CD-Rom-speler doen. Het installatieproces begint dan spontaan, hier en daar moet ik op Ja klikken en dan komt het punt dat het programma zegt, dat de PC herstart moet worden. Vervolgens sluit het programma de PC af, waarna er meteen weer wordt opgestart.

Pas als dat is gebeurd, komt het installatieprogramma te voorschijn met een zwart-wit beeld van een USB-poort in een PC en een USB-kabel die heen en weer beweegt naar die poort. Daarbij de tekst: Sluit nu uw webcam aan op de computer"". Als ik dat heb gedaan, zie ik nog wat voortgangsvensters en tot slot: Gefeliciteerd....(enz.).

Gaat het zo niet bij jou?

Klopt ik kom tot doe nu u usb stekker in de Computer.
Dan doe ik dit.
En duurt het even en in plaats van gefeliciteerd,zoals in pc 2.
Krijg ik melding USB device afsluiten..:evil:

Probeer dan nog het volgende. Als je op dat punt bent aangekomen waarover je het hierboven hebt: ga met de muis op de USB-hoofd Hub staan waar dat gele vraagteken voorstaat en laat de USB-kabel van je webcam aangesloten. Klik rechts en kies voor Installatie ongedaan maken. Herstart de PC. Wat levert dat op?

Nieuwe Hardware gevonden krijg ik dan.
Gaat Windows het installeren en weer Gele driehoek.
USB device..

als je nou es alles vewijdert van logitech cam en dan op neiwu opstart dan zegt ie nieuwe hardware gevonden en dan met cd natuurlijk instaleren en dan nog een keer de cd er uit halen en er in doen en dan via cd munu oowk weer instaleren zoow moest het oowk bij mijn logitech cam

Ik MOET van de Helpdesk van Logitech.
Eerst de Cd erin software laden
Dan wordt er gevraagt om USB in De Computer te doen,en de installatie voltooien.

Doe ik het anders meteen USB device melding.

Stop ik de Usb er eerst in zie ik hardware gevonden,installeren gaat dan vanzelf.
En geel driehoek in USB Device.

En wat ik ook doe krijg het niet voor elkaar.
Pak ik nu pc 2 en laat software en dan usb in de pc gaat alles prima,en gefeliciteerd.
Dus Cam is niet stuk.

Het enige wat ik nu nog kan bedenken, is dat er in de USB-controllers (die zitten op je chipset) iets niet helemaal lekker zit. Heb je een CD bij de PC gekregen waar de drivers voor je moederbord opstaan? Zo ja, installeer dan de controllers voor de chipset opnieuw, herstart je PC en ga dan (voor nog een keer) weer het hele installatietraject in van je webcam.

Laatst bewerkt:
Cd heb ik niet meer.
Maar wist volgens het boekje welk Mobo ik heb.
Dus ik naar www.msi.com.tw
Heb daar via de zoeken de juiste drivers gevonden en alles:
Zoals 4 in 1 driver
Chipset Driver
USB driver gedownload,en laten installeren.

En de PSP en Camera ziet de USB poort wel.:thumb:

En verder Echt alles gedaan wat u als leden van dit forum,als tip heeft gegeven.

Maar het werkt nu? Mooi, zet dan de vraag nog even op opgelost (rechtsonder..:cool: )

NEEEE het werkt helemaal niet.:o
Was dit maar waar.
Ondanks alle drivers wil de Cam niet op deze Computer.

Wel op een andere PC

Dus Cam is niet stuk..
Blijf bij USB device is fout...

En de PSP en Camera ziet de USB poort wel.:thumb:
HO! Je hebt me wel op het verkeerde been gezet...;)
Probeer dit eens: ga in apparaatbeheer met de muis staan op USB-apparaat voor massa-opslag, klik rechts en kies voor "Stuurprogramma bijwerken". Als de Wizard uiteindelijk zegt: geen betere software gevonden, jammer. Zie wat bewegende icoontjes, dan daarna de PC herstarten en nog eens de installatie op de voorgeschreven wijze doen.

Heb ik net geprobeerd.
Werkt ook niet.
Zal ik de pc maar gaan formateren of zo.?
Kan dit niet begrijpen.

Mmm...rare vraag van mij, maar heb je de kabel al eens in een andere USB-poort gestoken?

Helemaal geen rare vraag.
Ik heb alle 4 de poorten geprobeerd.
Usb Device melding.

Het rare is doe ik nu in die poort een PSP
Of een Fototoestel.
Een Stick.
Werken dat spul.

Maar de Webcam echt niet an de praat te krijgen.
Lig er Wakker van:mad:

Ik heb nog eens de Help-file van mijn Logitech doorgelezen, maar we hebben alles al uitgeprobeerd. Tenzij iemand anders hier op Helpmij nog een idee heeft, zou je haast gaan denken dat er iets aan de hand is met de webcam zelf, of met de verbindingskabel.
Ik weet niet waar jehem hebt aangeschaft, maar kun je daar informeren naar controle van de hardware?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan