Externe harddisk per ongeluk geformateerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

janbleeker

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Ik heb per ongeluk mijn externe harddisk per ongeluk geformateerd met Partition Magic Pro. Hoe kan ik mijn bestanden weer terug krijgen?
Het betrefd een externe harddisc van Western digital van 250 GB. Er zijn na de formatering geen nieuwe bestanden op de schijf gezet

Jan Bleeker

Laatst bewerkt:
Ik heb per ongeluk mijn externe harddisk per ongeluk geformateerd met Partition Magic Pro. Hoe kan ik mijn bestanden weer terug krijgen?
Het betrefd een externe harddisc van Western digital van 250 GB. Er zijn na de formatering geen nieuwe bestanden op de schijf gezet

Jan Bleeker

Is hij snel geformatteerd? of het een poos geduurd? als hij alleen de partitiegegevens heeft verwijderd, kun je met PTedit32, die ook in PM zit, er weer een 07 voor een NTFS, of een 0C, voor een fat32 partitie van maken.

Voor het terughalen van de FAT of MTF, voor FAT32 of NTFS, kun je TestDisk gebruiken.

Hij is snel geformateerd.
Ik ben op het ogenblik PC inspector aan het draaien en daar is hij nog wel even mee bezig. Ik weet niet hoe het afloopt maar PC inspector heeft op dit moment al 4200 lost bestanden gevonden.
Overigens had ik de externe schijf niet in partities verdeeld.

Jan Bleeker

Er staat, als het geen dynamische disk was, altijd een partitie op, meestal is deze al aangemaakt en geformateerd, uit fabriek, in FAT32, dus type 0C, of 0B, en staan bij een snelformat de bestanden er wel, maar de verwijzing niet meer, de FAT.

Ik heb deze externe disk (hetzelfde als dynamische disk?) al van FAT32 omgezet naar NFTS en daarna geformateerd met Partition Magic Pro
In de verkenner zie ik geen map FAT32

Jan Bleeker

Nee, dat is niet hetzelfde, en je kunt geen map FAT32 zien, dat namelijk geen map.

Even kortsluiten, je hebt de schijf van FAT32 omgezet naar NTFS, en toen geformateerd, dat kun je met PTedit, die in de map van PM te vinden is, de partitietype veranderen in 0C, en hopelijk werkt dat, maar denkelijk niet, daar je eerst de partitie had veranderd in een NTFS partitie, en zullen alle verwijzingen ook niet meer kloppen, maar probeer het, nee heb je.

Als dat niet lukt kan je het ook nog altijd met r-studio proberen. Je hard disk laten scannen en hij vind alles terug (misschien hopelijk). Probeer eerst even deze trial en laat weten of het lukt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan