paulus1978
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 jan 2007
Een aantal weken geleden kreeg ik een probleempje. Waarschijnlijk door het gebruik van azureus was mijn PC gehackt, denk ik. Dit ontdekte ik doordat active security monitor aangaf dat er geen firewall aanwezig was op mijn PC. Vervolgens heb ik dit gecheckt via het configuratiescherm, maar deze gaf doodleuk aan dat de windowsfirewall gewoon z'n werk deed. Vervolgens heb ik toen toch maar zonealarm geinstalleerd en de PC zeer uitgebreidt gecheckt met Spybot S&D, Adware, AVG 7.5 (free edition), Advanced WindowsCare, Registry Help Pro, twee online virusscans (Mcaffee en Kasperrski) en tot slot heb ik ook nog even Hitman Pro geinstalleerd en een test gedaan. Tijdens deze tests bleek Spybot een host te vinden die uiteraard verwijderd is. Verder werden er geen virussen gevonden. Tevens zijn er een aantal registerproblemen opgelost, maar die vind je bijna altijd wel. Het probleem is nu dat de PC trager is geworden ook na behandeling van twee speed optimizer progamma's (speedupmypc en TuneXP) en een defragmentatie. Tevens is het zo dat op het moment dat azureus in gebruik wordt genomen de PC aanzienlijk trager wordt en inmiddels heeft zonealarm al zo'n slordige 8200 intrusions geblockt!! Dus ik vermoed dat er nog iets op de PC zwerft wat er niet thuis hoort en om dit te verwijderen zou ik graag wat hulp bij kunnen gebruiken.
Tevens zou ik ook graag willen weten hoe ik dit kan voorkomen, want ik maak gebruik van een eminent nBase 4040 wireless router die ook een firewall heeft (de PC is hier wireless op aangesloten) dus eigenlijk zouden twee firewalls toch iemand moeten tegenhouden zou je zeggen.
Tot slot kan ik nog vermelden dat ik ongeveer een jaar geleden een aantal virussen op de PC gehad heb maar deze heb ik toen met AVG kunnen verwijderen.
Alvast bedankt voor de hulp
Paul
Tevens zou ik ook graag willen weten hoe ik dit kan voorkomen, want ik maak gebruik van een eminent nBase 4040 wireless router die ook een firewall heeft (de PC is hier wireless op aangesloten) dus eigenlijk zouden twee firewalls toch iemand moeten tegenhouden zou je zeggen.
Tot slot kan ik nog vermelden dat ik ongeveer een jaar geleden een aantal virussen op de PC gehad heb maar deze heb ik toen met AVG kunnen verwijderen.
Alvast bedankt voor de hulp
Paul