• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wie kan me helpen met matrix maken voor biljarten wedstrijd

jan vd berg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2026
wie kan me helpen met matrix maken voor biljarten als de wedstrijd gespeeld is deze niet meer inbeeld komt als nog te spelen wedstrijd

Hey Jan, het is hier help mij, niet maak voor mij.
Heb je zelf al iets gemaakt, zo ja, post dat hier dan met wat meer uitleg.

Tech8

Eigenlijk moet ik @Tech8 gelijk geven, maar ik heb toch even snel iets simpels in elkaar gestoken.
Is dat al wat?

Bijlagen

goeie middag iedereen,
blijkbaar zien we of horen we Jan vd Berg niet meer :confused:
Toch nog even mijn bijdrage, daarvoor heb ik wel een functie nodig, dus is het in de vorm van een "xlsb".
  • Het aantal spelers is in principe onbeperkt.
  • dat aantal mag oneven zijn.
  • bij een biljartcompetitie is het aantal tafels niet altijd voldoende voor het aantal spelers. Dus moet er dan eventueel beurten overgeslagen worden. Deze oplossing probeert zoveel mogelijk een gelijk aantal wedstrijden tussen 2 wedstrijden voor éénzelfde speler te krijgen, zie kolom D (als je beschikt over >=Excel2019). Dat maakt alles evenwichtiger.
Aangezien je bij iedere herrekening van Excel een nieuwe "competitie" krijgt, moet je die even die kolommen H:L kopieren en als waarde plakken in een ander bereik/blad en daar dan het nodige voorzien om een klassement op te maken.

@cow18
Ik denk dat de bijlage ergens van de fiets is gevallen.

Terug
Bovenaan Onderaan