PC herkent nieuwe harddisk niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcbouman

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
Ik heb mijn harddisk vervangen, ook sata 250 gb maar andere fabrikant.
Het systeem herkent echter helemaal geen disk na opstarten xp! Ik heb bij mijn dimension geen recovery disk!
Ik denk dat ik een driver of zo moet installeren. Kan iemand mij helpen hoe dit aan te pakken?
Marc

Laatst bewerkt:
Mocht je op een SATA-schijf Windows XP willen installeren, zorg ervoor dat je de juiste SATA-drivers op floppy hebt. Doe een cd-installatie (BIOS boot sequence op cd-rom zetten) en kies in de Setup voor F6. Je kunt dan de juiste SATA-drivers installeren als de Setup daar om vraagt. Na de installatie pas je de boot sequence in het BIOS aan, zodat je systeem boot vanaf de SATA-schijf.

Heb je geen floppy drive, dan zul je de drivers moeten gaan slipstreamen, volgens deze manier.

Ook kun je de windows installatie van je andere schijf, op de nieuwe zetten, als die schijf het nog deed, met de tool van de schijffabrikant.

Ik heb dit gedaan en bij F6 na 1 minuut twee keuzen en ik heb e ingetoetst en dan vraagt hij om een installatiediskette van de fabrikant, in a notabene wat een kleine floppy drive is! Als ik de andere optie doe dan loopt ie door en uituindelijk stopt ie bij de keuze installeren xp!? Mogenlijk moet ik bij de fabrikant iets downloden en zorgen dat ie dat vraagt op te eten via een cd rom ipv floppy, maar hoe ik dat instel weet ik niet.
Nog bedankt voor je reactie zover.
Marc

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Lange Pier,
Ik heb een floppy drive! Ik heb er een op een portable die ook op internet en kan downloaden en een in de Desktop die nu de nieuwe HD niet kan vinden!
Kan ik dan via internet iets downloden en via de F6 E optie iets inladen?
Marc

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Je deed voorkomen dat je geen floppydrive hebt, omdat je het op cdrom wilde hebben.

Maare, wat is je merk van je computer en het type, of het merk en type van je moederbord, eventueel te ondekken met Everest, je hebt namelijk de drivers nodig van de chipset, die moeten eerst geladen worden, en dat kan alleen van een flop.

Over de andere optie, om de bestaande windows installatie over te zetten, hoor ik niets, is die oude schijf overleden?

Ja, die is gecrashed, via gostwriter nog wel data van een partitie af kunnen halen, de andere partitie (c) is niet meer toegankelijk. Toen een nieuwe HD gekocht en in de PC gezet.

Ik heb wel een floppy maar die is nu niet verbonden met internet, maar beacht later dat ik een laptop met floppydisk drive heb en via die kan inladen en in de floppy van de desktop kan brengen.

Computer is Dell Dimension 8400 (uit 2004). Kan ik bij dell die drivers vinden?
Marc

Dan kun je er deze er voor gebruiken.

Wat eigenlijk wel raar is, bij een Intel chipset, heb je eigenlijk geen SATA drivers nodig, maar goed, ze staan er niet voor niets.

Overigens kun je met een flop in de drive, gewoon het betsand dubbelklikken.

Verplaatst van "Websites maken / Algemene vragen" naar "Hardware / Harddisk".
Even goed kijken voordat je een vraag plaatst marcbouman.....;)

Dan kun je er deze er voor gebruiken.

Wat eigenlijk wel raar is, bij een Intel chipset, heb je eigenlijk geen SATA drivers nodig, maar goed, ze staan er niet voor niets.

Overigens kun je met een flop in de drive, gewoon het betsand dubbelklikken.

Bedankt voor de link, bracht mij echter weer terug naar af, setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden. Morgen zien we verder. Bedankt voor je moeite echter. Groet Marc

F6 intrommelen, wachten op de vraag, driver selecteren, enteren, als de vraag nogmaals komt, enteren, moeilijk is het niet.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan