Snellere processor voor 478 socket?

Status
Niet open voor verdere reacties.

quattro

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2007
Hoi,

Ik heb momenteel een Intel P4 processor op 3GHz in een 478 socket. Weet iemand of hier nog iets aan op te krikken is? Zijn er snellere processoren voor deze socket?

3,4 is de snelste, maar veel zul je er niet mee opschieten, want het moederbord, de chipset met het geheugen, is de beperkende factor.

Dual core is een andere socket type. Deze bestond nog niet toen de socket 478 uit kwam.

Lawel, voor laptops, maar die werken niet op een mobo met chipsets die niet gemaakt zijn voor die laptops.

Maar wat schiet er allemaal mee op, dat bord kan niet sneller.:confused:

Duidelijk.

Er zit dus niets anders op dan een nieuw machientje te zoeken. Ik doe veel beeldbewerking met Adobe Premierre. Met de laatste versie lijkt het allemaal veel langzamer te gaan. Als ik een snelle machiene hiervoor wil, wat raden jullie me dan aan? Waar moet ik op letten bij aanschaf van een nieuw moederbord, processor, harddisken, memory, bus?

Greetz

Stel eerst een budget vast, enne, rendering vraagt veel van de processor, en ook de grafische kaart, plus veel intern geheugen, tja dan zit je toch al aardig in de papieren, hoeveel heb je daarvan?.:)

Stel eerst een budget vast, enne, rendering vraagt veel van de processor, en ook de grafische kaart, plus veel intern geheugen, tja dan zit je toch al aardig in de papieren, hoeveel heb je daarvan?.:)

Daar was ik al bang voor. Het huidige bakkie is alweer bijna 4 jaar oud, dus een nieuwe zat er wel aan te komen. Laten we zeggen 2 ~ 2,5 duizend Euro maximaal. Als ie dan weer 4 jaar meegaat, ben ik blij.

Dat zijn toch heel wat papieren.:)

Als je alleen voor de inhoud gaat, ben al klaar voor zo'n 1500 euro, als je niet de allersnelste spullen wilt hebben, waar je nu eigenlijk, veels te veel voor betaald, en wat over een jaar weer verouderd is, en dan kun je het voor de helft kopen.

Dat zijn toch heel wat papieren.:)

Als je alleen voor de inhoud gaat, ben al klaar voor zo'n 1500 euro, als je niet de allersnelste spullen wilt hebben, waar je nu eigenlijk, veels te veel voor betaald, en wat over een jaar weer verouderd is, en dan kun je het voor de helft kopen.

Klinkt goed. Welke processor raad je aan? Ik zie door de afkortingen en types de prestaties niet meer. Welk moederbord raad je aan opdat ik er later misschien nog eens een vernieuwde snellere versie in kan zetten? Moet ik op een bepaalde bussnelheid letten?

Greetz

Voorstellen doen voor hardware, vind ik een crime, en aardig persoonlijk, ook heeft iedereen weer zijn eigen mening erover, maare, onderstaande is nu redelijk topspul, waarbij je de onderdelen zelf kunt aanpassen aan je eigen wensen, zie het als een leidraad.

Asus Commando
Sapphire X1950XTX 512mb PCIE
Intel Core2Duo E6700 2.6GHZ S775 BOX
Kingston 2048mb PC800 Dual Channel
Tagan TG580-U15 580w

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan