Geluid doet het niet meer na format.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wahied10

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
Ik heb mijn pc overnieuw geinstalleerd maar nu doet mijn geluid het niet meer..
Ik heb AC97 gedownload geinstalleerd.. krijg ik nu te zien:
Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Wat moet ik doen??

Gezien je een AC'97 geluidskaart hebt, heb je ook de moederbord driver(chipset) geinstalleerd?

Gezien je een AC'97 geluidskaart hebt, heb je ook de moederbord driver(chipset) geinstalleerd?

hoe bedoel je? ik heb gewoon WDM_A97 ofzo geinstalleerd..
bij het installeren bij windows kreeg ik ook een aantal foutjes,
zoals: sp2.cab enzo kon niet goed geinstalleerd worden..
kan het daaraan liggen?

Laatst bewerkt:
Als het goed is heb je een cd-rom bij je moederbord gekregen, hierop staan verschillende drivers. Onder andere de chipset driver, die nodig is. Daarna kun je de geluidskaart driver installeren. Heb je die cd-rom niet, dan kun je de drivers bij de fabrikant op de site vinden. geef even door welk moederbord je hebt.

Als het goed is heb je een cd-rom bij je moederbord gekregen, hierop staan verschillende drivers. Onder andere de chipset driver, die nodig is. Daarna kun je de geluidskaart driver installeren. Heb je die cd-rom niet, dan kun je de drivers bij de fabrikant op de site vinden. geef even door welk moederbord je hebt.

een MSI MS-6577

AC'97 zegt niets, dat is een protocol wat door meerdere chipbakkers wordt gebruikt.

Kijk met Everest, welk type en merk chipset of moederbord erin zit, en haal eerst daar de chipsetdrivers op, voor de audiodriver, en na een reboot, nogmaals kijken, welke audiocodecchip er is gebruikt, kun je die ook ophalen.

Chipseteigenschappen
Moederbord Chipset Intel Brookdale-G i845GE
In-Order Queue Depth 12
CAS Latency 2.5T
RAS To CAS Delay 3T
RAS Precharge 3T

Geintegreerde Grafische kaart
Grafische kaarttype Intel Extreme Graphics
Grafische kaartstatus Gedeactiveerd

AC'97 Audio apparaat
Type audio-apparaat Intel 82801DB(M) ICH4
Codec naam Avance Logic ALC650
Codec Identifiacatie 414C4720h

Geheugenslots
DRAM Slot #1 512 MB (PC2700 DDR SDRAM)

AGP Eigenschappen
AGP Versie 2.00
AGP Status Geactiveerd
AGP doorvoergrootte 64 MB
Ondersteunde AGP Snelheid 1x, 2x, 4x
Actuele AGP Snelheid 4x
Fast-Write Ondersteund, Geactiveerd
Side Band Addressing Ondersteund, Gedeactiveerd

Chipsetfabrikant
Firmanaam Intel Corporation
Productinformatie http://www.intel.com/products/browse/chipsets.htm
Besturingssoftware download http://support.intel.com/support/chipsets/index.htm

klopt.. Die heb ik een jaar geleden per ongeluk geformateerd.. heel dom..

doet et niet.. ik ga me XP weer herinstalleren.. denk toch echt dat het door de foutmeldingen komt..

Misschien hierdoor?
AC'97 Audio apparaat
Type audio-apparaat Intel 82801DB(M) ICH4
Codec naam Avance Logic ALC650
Codec Identifiacatie 414C4720h

Alhoewel ze overgenomen zijn door Realtek.

Gast, ik had PRECIES dezelfde fout.

Het ligt echt aan de drivers, zat er echt geen cd bij je computer? Ik deed die van mij erin en instaleerde het en VOÍLA.. (ook met windows XP)

Hij doet het!!!! Na WindowsXP nog een keer geinstalleerd te hebben.. Mn cd is niet helemaal goed meer, maar gelukkig had ik een NL en een EN versie gekregen bij een laptop die ik had gekregen.. dus de files die met de NL niet lukte, deed ik ff de EN erin.. en dan weer terug.. en nu doet ie t..
Had niks met chipsets te maken ofzo.. ik heb gwn de standaard gedownload en hij doet het!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan