Kan inhoud CD niet lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

guycools

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2007
Sinds een tijdje kan ik de inhoud van een CD die ik in mijn CD-lezer steek niet meer lezen. Ik vermoed dat het een algemeen probleem is bij mijn PC, niet specifiek voor de CD, want hetzelfde geldt voor sticks die ik in een USB-poort steek, het enige verschil is dat er bij de stick gevraagd wordt om te formatteren, alhoewel dit niet nodig is. De stick (en ook de CD) kunnen gelezen worden door mijn portable. Control Panel geeft geen problemen aan.

doen die cd's wel op een andercomputer.

Maakt niet uit welke CD, ze kunnen wel gelezen worden in een andere computer.

CD/DVD lezen

Het verbaast mij dat CD's/DVD's überhaupt te lezen zijn. Er treden tijdens het lezen zoveel fouten op dat de foutcorrectie die moet oplossen, vaak lukt dat niet. De laser is een relatief korte levensduur beschoren en de minste verontreiniging vestrooit het licht. De afstellingen in zo'n drive zijn uiterst critisch en daarom zou ik toch eerst en vooral een andere drive proberen en niet een van meer dan twee jaar qua techniek. En bij voorkeur geen RW CD/DVD schijfjes te gebruiken want die zijn berucht om hun slechte reflektielaag. Schrijf op de halve snelheid dat scheelt veel.

BrnrdsJng

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan