• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde scheiden in tekst en getallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wlsandman

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2006
Ik zit met een vergelijkbaar probleem als in dit topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=279547&highlight=tekst+getallen

Alleen nu heb ik een klantnaam: Otte, J. F501682

En daar wil ik alleen de tekst van, dus niet de nummers (eigenlijk het omgekeerde wat wigi in bovenstaand topic had geschreven!). ;)

Dus ik wil de tekst los van het nummer, en als het eventueel mooi kan, dan zou ik het veld gescheiden willen zien in een klantnaam (de tekst) en klantnummer (de cijfers).

Ik heb wel de functies met Deel en Vind.Alles geprobeerd, maar door de diversiteit aan klantnamen (qua lengtes) werkte dat niet.

Alvast bedankt :thumb:

Het gaat dus om deze code:

Code:
Function huisnummer(str As String) As Long
    Dim i As Integer
    For i = 1 To Len(str)
        If IsNumeric(Mid(str, i, 1)) Then huisnummer = huisnummer & Mid(str, i, 1)
    Next
    huisnummer = Val(huisnummer)
End Function

Hierin zou: IsNumeric misschien vervangen moeten worden door een functie die kijkt of er tekst in een cell staat en dat er allemaal uitfiltert....

Code:
Function klant(str As String) As String
    Dim i As Integer
    For i = 1 To Len(str)
        If Not IsNumeric(Mid(str, i, 1)) Then klant = klant & Mid(str, i, 1)
    Next
End Function

Zo?

=LINKS(B1;VIND.ALLES("$";SUBSTITUEREN(B1;" ";"$";LENGTE(B1)-LENGTE(SUBSTITUEREN(B1;" ";""))))-1)

Via google kwam ik dus bovenstaande formule tegen, en die is toevallig dezelfde als in het topic waar ik naar verwees ;) :o

Dan krijg je wel als resultaat

Otte, J.

en niet

Otte, J. F

Wigi

Dan krijg je wel als resultaat

Otte, J.

en niet

Otte, J. F

Wigi

Klopt

Maar dat is ook de bedoeling, de naam van de klant is namelijk Otte, J

Die F staat voor een bepaald administratienummer op een veiling. Zo heb je ook klanten als De Fruithof A11424/N78605
Dit wordt dan:
De Fruithof

Als het werkt zijn wij ook content.

Succes ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan