Broertjes pc stuk weet niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter pc112
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pc112

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Me broertje heeft een pc OK OK maar ja wil jullie wat vertellen

Hallo hardwareinfo lezers en forum crews

Vandaag heeft me broertje wat aan ze pc geknoeit dat mag hij altijd wel doen maar ja hij is verder gegaan dan dat ik het eigelijk wil nu heeft hij in de bios geknoeid. Hij vertellde me stap voor stap wat hij gedaan heeft>>>>>>>

Hij zei:

Ik ging naar de bios door DEL te drukken daar na ging hij naar de frecentie en voltage

hij zag iets dat op honderd staat dus daar heeft hij 130 van gemaakt toen hij het saved en herstart start hij wel op maar heeft geen beeld en ziet ook niet dat de hardeschijf led ging knipperen op de besturring systeem windows xp te draaien.

Weet iemand wat er nu zou zijn en wat ik zelf kan doen om te zien wat er aan de hand is heeft er iemand tip en trick.

IEDEREEN BEDANKT DIE MIJ EEN TIP KAN GEVEN EN WAT ME BROERTJE HEEFT GEDAAN KAN IEMAND DAT VERTELLEN WAT JE ER MEE KAN DOEN EN WAT HET IS.

Wat je broertje gedaan heeft is in iedergeval niet slim.
Probeer eens een BIOS reset.

Dus een bios reset is door de MoBO er uit te halen de batterij uit de moederbord :S:S:shocked: :shocked: :shocked: :shocked: :shocked:

1 stroom er helemaal van af zet jumper op cosmo reset haal baterij 10 minuten uit.
doe daarna de baterij er terug in zet jumper goed en stroom er op,
ga dan naar de bios en stel de instellingen af.
volgende keer kan het zijn dat die pc voor goed niet meer doet.

Heb geen Manual van de moederbord dus weet zelf niet welke jumper ik er uit moet halen maar de batterij kan ik wel er uithalen
:confused: :confused: :confused:

Iedereen bedankt voor de TIP MAAR NOG EEEN VRAAG??

Na het uithalen van het batterij moet ik dan alle bios instellingen doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Vaak zijn de default instellingen afdoende, als je er onvoldoende verstand van hebt zou ik er lekker afblijven, tenzij je pc kuren begint te vertonen door eventuele verkeerde instellingen.

Heb geen Manual van de moederbord dus weet zelf niet welke jumper ik er uit moet halen maar de batterij kan ik wel er uithalen
:confused: :confused: :confused:

o dat geef niet laat je die lekker zitten ik zeg het aleen dat het dan wat better was.
dan doe je de baterij kan ook hoor :thumb:

Geen Beeld Piepjes??

Gisteren had ik een dringende vraag wat ik moest doen om me pc toch te kunnen starten<<>>

Hallo Helpmij lezers en forum crews,

Ik heb de CMOS dus dat batterij eruit gehaald, liet effe tien minuten staan daarna heb ik hem weer in gedaan en start hem op.

Ik kreeg niks te zien en hoorde lang durige piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeepppppppppppjes en dan waar piep>>>
Wat ik ook nog zag is dat de groen LED dus de PowerLed blijft knipperen en de rode HDD led blijft aan

Weet iemand wat het is,
Iedereen bedankt die me een antwoordt kan geven.

Is er niet toevallig iets los geraakt? Druk voorzichtig de grafische kaart, het geheugen en de andere uitbreidingskaarten eens aan, zitten ze goed in de socket?

En kijk hier eens voor wat die piepjes betekenen.

We hebben je wel begrepen hoor;)
Zoals ik al zei, doe eens een BIOS reset.
1) Haal de stroom van de pc af
2) Haal de knoopcel batterij van je moederbord
3) Stop het 10 min. later weer terug
4) Start opnieuw op

De BIOS heeft nu de standaard fabrieksinstellingen weer terug, alle instellingen die je zelf hebt gemaakt zijn verloren. Ben je bang om deze instellingen te verliezen, ga dan naar een pc winkel. Zei zullen waarschijnlijk het zelfde doen, maar iets anders zit er volgens mij niet op.

10 minuten is soms veel te kort ik doe het gewoon 12 uur. Dan is de cmos echt gereset. ook zit er een jumper (draadbrug) die je cmos reset op het moederbord, is ietwat handiger dan het batterijtje. het boekje van het moederbord zegt waar deze zit. Zet de jumper om, zet de pc aan en zet hem na 3 sec weer uit. Dan weer de jumper terug en voila de cmos is gereset.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan