G-mail in Outlook 2007?

Status
Niet open voor verdere reacties.

P@sbeer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
in Outlook 2003 is via 2(legale) truukjes mijn G-mail in Outlook binnen te krijgen, nu kan ik de instellingen voor 2007 niet vinden op G-mail

wie wel?

Eigenlijk heel simpel,

Ik heb engelse versie (outlook 2007) dus dan:

Tools -->> Accountsettings
Tabblad email -->> New

Daar je naam, gmailadres en password ingeven...
Op NEXT drukken en klaar ben je...

Eigenlijk heel simpel,

Ik heb engelse versie (outlook 2007) dus dan:

Tools -->> Accountsettings
Tabblad email -->> New

Daar je naam, gmailadres en password ingeven...
Op NEXT drukken en klaar ben je...

maar in 2003 moest je een poort open zetten en pop enable zette, maar dat hoeft nu niet meer??

kan het niet proberen, want ik doe veel met g-mail, dus wil ik eerst zeker weten dat ik G-mail er in kan zetten

Outlook 2007 puzzeld dat allemaal zelf uit met die poorten...hij gaat even verbinding maken met Gmail en voerd een verbindingstest uit.

Als dit slaagt voegt hij hem toe.
Heb het net nog even geprobeerd, moet het natuurlijk wel zeker weten voor ik het hier neer zet....:D

Outlook 2007 puzzeld dat allemaal zelf uit met die poorten...hij gaat even verbinding maken met Gmail en voerd een verbindingstest uit.

Als dit slaagt voegt hij hem toe.
Heb het net nog even geprobeerd, moet het natuurlijk wel zeker weten voor ik het hier neer zet....:D

geweldig, vandaar ik er op G-mail ook geen docu over kan vinden

dank, ik ga ermee aan de slag

fijn weekend nog

Google heeft voor Gmail een Gmail Pop Troubleshooter gelanceerd. (echt wel op google te vinden ;) )
Ik gebruik google/gmail hosted op mijn werk en gebruik de tool om kleine stomme 'foutjes' door te slordig of snel tikken, uit mijn instellingen op te sporen.

Verder is en blijft gmail altijd heel makkelijk te poppen.
pop.gmail.com poort 995 (SSL)
smtp.gmail.com poort 465 (SSL)
Dat stel je in onder het tabblad 'geavanceerd' bij accounteigenschappen

Als je bij de server voor uitgaande mail ook nog je settings op verificatie zet, dan kun je met 1 gmail account over de hele wereld smtp-en. Handig als je mobiel werkt of veel reist.
In tegenstelling tot veel normale smtp servers, heb ik nog nooit een foutmelding gehad als ik als gastgebruiker over mijn gmail-smtp met beveiligde poort naar buiten wilde!

Mocht er iemand gmail/google-hosted gebruiken, dan is het wel echt zaak om je volledige mailadres als gebruikersnaam te vermelden... dus jan@domein.com
Anders weet gmail niet van welk domein ze de mail moet plukken. Lijkt me logisch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan